[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در حرم کریمه اهل بیت، با اشاره به آیات ۵تا ۸ سوره انسان اظهار داشت: این آیات ماجرای بیماری امام حسن و امام حسین علیه‌السلام را بازگو می‌کند. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روزی امام حسن و امام حسین علیه‌السلام به شدت بیمار […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در حرم کریمه اهل بیت، با اشاره به آیات ۵تا ۸ سوره انسان اظهار داشت: این آیات ماجرای بیماری امام حسن و امام حسین علیه‌السلام را بازگو می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روزی امام حسن و امام حسین علیه‌السلام به شدت بیمار شدند که جمعی از صحابه برای عیادت این دو امام بزرگوار به خانه امیرالمؤمنین علیه‌السلام رفتند.

وی تصریح کرد: با دیدن وضعیت امام حسن و امام حسین علیه‌السلام صحابه به امام علی علیه‌السلام توصیه کردند که برای شفای فرزندان خود نذر کرده و سه روز را روزه بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: با شفای امام حسن و امام حسین علیه‌السلام اعضای خانواده امیرالمؤمنین علیه‌السلام به نذر خود عمل کرده و سه روز را روزه گرفتند.

وی افزود: امام علی علیه‌السلام برای تدارک افطار مقداری جو تهیه کردند و حضرت زهرا سلام‌الله علیها با این جو آرد تهیه کرده و نان پختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در روز اول به هنگام افطار فقیری درب خانه اهل بیت علیه‌السلام را کوبید و درخواست کمک کرد که اهل بیت علیه‌السلام نان خود را به فقیر داده و با آب افطار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: در روز دوم نیز به هنگام افطار یتیم درب خانه اهل بیت علیه‌السلام را کوبید و از ایشان تقاضای کمک کرد که اهل بیت علیه‌السلام افطار خود را به او دادند.

وی افزود: در روز سوم نیز اسیر درب خانه اهل بیت علیه‌السلام را کوبید و اهل بیت علیه‌السلام افطار خود را به او دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روز بعد امام علی علیه‌السلام در حالی که دست امام حسن و امام حسین علیه‌السلام را در دست داشتند به منزل پیامبر صلی‌الله علیه و آله رفتند و پیامبر صلی‌الله علیه و آله متوجه شدند که امام حسن و امام حسین علیه‌السلام از شدت گرسنگی به خود می‌لرزند که این صحنه پیامبر صلی‌الله علیه و آله را به شدت متأثر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: پس از این ماجرا حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله به منزل حضرت زهرا سلام‌الله علیها رفتند و حضرت زهرا سلام‌الله علیها را در حالی در محراب عبادت مشاهده کردند که از شدت گرسنگی چشمانشان گود شده بود.

وی خاطر نشان کرد: در همین هنگام جبرئیل بر پیامبر صلی‌الله علیه و آله وارد شد و آیات سوره انسان را در شأن اهل بیت علیه‌السلام برای ایشان تلاوت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این فضل و بخشش اهل بیت علیه‌السلام تنها برای رضایت خداوند بود و اهل بیت علیه‌السلام از روی اخلاص این عمل را انجام دادند، گفت: آیات سوره انسان جایگاه و علم معرفت اهل بیت علیه‌السلام را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در آیات قرآن کریم بیان شده که روزی چشمه علم و معرفت اهل بیت علیه‌السلام جهانی شده و به خانه تمامی انبیاء و تمامی امت‌ها سرازیر خواهد شد و تمامی امت‌ها از چشمه علم و معرفت اهل بیت علیه‌السلام سیراب خواهد شد./۸۳۷/ج

[ad_2]