خطیب جمعه شهرستان خلجستان قم اظهار کرد: حادثه تروریستی اخیر حرم رضوی نشان‌دهنده این است که دشمنان به دنبال از بین بردن و تضعیف روحانیت در جامعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد یزدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان که در مسجد اعظم دستجرد برگزار شد، بیان کرد: کسی که در حقیقت به دنبال ادب و تقرب به درگاه الهی باشد، با رکوع و سجده می‌تواند آن را احیا کند.

 

وی اضافه کرد: رکوع کردن به محض خدای متعال، انسان را مؤدب می‌کند؛ همچنین در روایات اهل بیت علیهم السلام آمده که طولانی کردن رکوع یکی از نشانه‌های دینداری بوده و باعث ناراحتی شیطان می‌شود.

 

یزدی ابراز کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند انسان را در دنیا و آخرت بزرگ کند، تذلل و خاری در مقابل پروردگار است که رکوع و سجود یکی از نمادهای مهم این تذلل می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه کسانی می‌توانند روزه‌دار باشند که ایمان به خدای متعال دارند، افزود: با روزه داری است که انسان می‌تواند آن را سپر در برابر آتش جهنم قرار دهد.

 

امام جمعه خلجستان عنوان کرد: فایده اصلی روزه گرفتن، به دست آوردن تقوا است که تقوا کلیپ موفقیت در تمامی عرصه‌های مادی و معنوی برای همه انسان‌ها است؛ علت وجوب روزه سلامت جسم و روح از آفات خاص هرکدام است.

 

وی در خصوص شهادت حجج‌اسلام اصلانی و دارابی گفت: این دو طلبه شهید، هم جهادی و هم گمنام بودند؛ شهادت این دو عزیز پیامدهای بسیار خوبی برای جامعه روحانیت مبارز و جهادی و ولایت دارد و باعث تقویت جامعه روحانیت می‌شود؛ و این اتفاق نشان‌دهنده این است که دشمنان به دنبال از بین بردن و تضعیف روحانیت هستند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلجستان در پایان با اشاره به فرارسیدن سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری (س) تصریح کرد: این همسر باوفای پیامبر اکرم (ص) نمونه زن کاملی بود که با تمام وجود خودش را در اختیار اسلام قرار داد و موجبات رشد و ترقی دین مبین اسلام را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه