×
×

حب و دلبستگی به دنیا حادثه عاشورا را رقم زد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 142733
  • قم - استاد حوزه علمیه قم گفت: آنچه موجب شد تا مردم علیه امام حسین (ع) دست به شمشیر بردارند و حادثه عاشورا را رقم بزنند حب و دلبستگی به دنیا بود.
    حب و دلبستگی به دنیا حادثه عاشورا را رقم زد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: امام حسین (ع) در قیام خود علیه ظلم و فساد به دنبال تغییر فرهنگی در بین مردم بوده است.

    استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: پس از آنکه پیامبر اسلام رحلت کرد؛ امت اسلام از دین فاصله گرفت به آن اندازه که از دین تنها اسم و پوستینی باقی مانده بود و احکام الهی و اصول دین در جامعه دیده نمی‌شد.

    استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: سیدالشهدا (ع) هدف از قیام خود را اصلاح دین جدشان پیامبر اکرم عنوان کردند و از تمامی رفتار و سیره سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا می‌توان درس گرفت.

    سخنران حرم بانوی کرامت داشت: آنچه موجب شد تا مردم علیه امام حسین (ع) دست به شمشیر بردارند و حادثه عاشورا را رقم بزنند حب و دلبستگی به دنیا بود.

    حجت الاسلام مؤمنی عنوان داشت: برپایی مجالس عزاداری موجب رضایت خداوند و سبب تقرب انسان به پروردگار است و در این مسیر هر آنچه در توان و وسع ما است باید همت کنیم.

    استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تسلیم بودن در برابر عوامل و تقدیرات الهی موضوع بسیار مهمی در زندگی انسان است افزود: سیدالشهدا (ع) از آنچه خداوند برای او مقدر کرده بود سر تسلیم فرود آورده و هیچگاه از آن ابراز نارضایتی نکرده است.

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید