به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ «هیئت‌های فامیلی یا خانوادگی» از هیئت‌هایی می باشند که جنس آن با سایر هیئت‌های معمولی فرق می‌کند، در آنان علاوه بر استفاده‌های معنوی، فرصت‌ها و رخدادهای مثبت زیادی رخ می‌دهد، برای مثال صله رحم که از مستحبات مؤکد و از یاد رفته عصر حاضر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ «هیئت‌های فامیلی یا خانوادگی» از هیئت‌هایی می باشند که جنس آن با سایر هیئت‌های معمولی فرق می‌کند، در آنان علاوه بر استفاده‌های معنوی، فرصت‌ها و رخدادهای مثبت زیادی رخ می‌دهد، برای مثال صله رحم که از مستحبات مؤکد و از یاد رفته عصر حاضر هست در آن به سادگی اتفاق می‌افتد. بچه ‌هیئتی‌های آن هیچ‌وقت از حال هم بی‌خبر نیستند و فراتر از ارتباط فامیلی، ارتباط دوستانه با هم دارند و همین رفاقت‌‌ها آن‌ها را روزانه زیادتر از دیروز، با هم فامیل می‌کند؛ هیئت‌هایی که اعضای آن منحصرا در آن عزاداری نمی‌کنند لکن زندگی می‌کنند. بزرگ‌ترها همیشه حساسیت خاصی روی این‌گونه هیئت‌ها داشته و دارند.
هیئت متوسلین به قرآن و اهل ‌بیت(ع) الگو و نمونه‌ای از این هیئت‌های فامیلی ــ خانوادگی در شهر مقدس شهر قم بوده و سال کنونی به لطف خدا و مدد اهل ‌بیت(ع) ۲۰ ساله ‌شد. این هیئت که از حجم و پتانسیل بسیار خوبی بهره مند هست و به‌صورت خودکفا از موهبت واعظ و منبری – حجج اسلام محمدتقی محمدی، حسن محمدی و علی محمدی، مهدی زینلی و مولایی، و مداحان اهل‌ بیت(ع) مهدی شعبانی، محمد محمدی‌زاده، سعید شعبانی و علی شعبانی بهره مند هست که فی‌سبیل‌الله و بدون هیچ چشم‌داشتی در خدمت به عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) مخلصانه عرضه نوکری می‌کنند. اعضای این هیئت زیادتر از جمع خانواده‌های محمدی، محمدی‌زاده، شعبانی و نوری می باشند؛ البته در این هیئت به روی همه باز هست و هیئت، خصوصی نیست.
این هیئت به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شود، که اعضای آن ترکیبی از بزرگ‌ترها و جوانان نسل دومی‌ هیئت می باشند.

بر طبق سنوات گذشته، شب سوم ویژه‌برنامه محرم این هیئت با یادواره شهدای فامیل و با حضور پرشور عزاداران حسینی برگزار گردید.
در انتهاء عزاداران هیئت متوسلین به قرآن و اهل‌ بیت(ع) شهر قم در حرکتی نو و مبتکرانه، بعد از عزاداری و سینه‌زنی سید‌و‌سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ختم کامل قرآن کریم را به روح منور حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش هدیه کردند. در این مراسم هر یک از عزاداران یک حزب از قرآن را به نیت هدیه به روح شهدای کربلا و مدافعان حرم اهل‌ بیت(ع) خواندند.
امید هست این حرکت جدید از سوی هیئت متوسلین به قرآن و اهل ‌بیت(ع) بابی جدید و فراگیر در برطرف مهجوریت قرآن عزیز بین شیعیان و محبان اهل‌ بیت(ع) باشد.
حجت شعبانی
انتهای پیام