به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قم؛ ابراهیم صدوقی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران دوم آبان ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی به تعریف فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این ایام پرداخت و اظهار کرد: چند سالی هست موکب مسجد مقدس جمکران در ایام […]

حضور روحانیون مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی در موکب مسجد جمکرانبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از قم؛ ابراهیم صدوقی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران دوم آبان ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی به تعریف فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این ایام پرداخت و اظهار کرد: چند سالی هست موکب مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین، میزبان زوار و عزادارانی هست، که عاشقانه از نجف تا کربلا راهپیمایی کرده و ارادت خود را به آستان مبارک اهل‌بیت علیهم‌السلام خاصه امام حسین علیه‌السلام نشان می‌دهند.
وی دنبال کرد: اینکه خداوند مهربان روزی‌مان کرده تا در ایام زیارتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در موکب مسجد، در مسیر ملکوتی نجف به کربلا خدمتگزار زوار سیدالشهدا علیه‌السلام باشیم؛ جا دارد در کنار و همراه خدمات بسیار ارزشمندِ مادی به زوار، به مسیولیت خطیرمان به‌عنوان موکب منتسب به مسجد مقدس جمکران، در رفع کردن نیازهای روحیِ زوار نیز توجه لازم و کافی را دارا باشیم.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: امید داریم با حضور فعّالمان، فرهنگ صحیح انتظار و مهدویت را نشر داده و شعار «مع امام منصور» را با معرفت قسمتی به زوار امام شهید علیه‌السلام معنی بخشیم.
صدوقی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران که به فرموده مقام معظم رهبری پایگاه شگرف تشیع هست رسالتی خطیر در معرفت افزایی و تصریح موضوعات مهدویت در بین زوار را عهده دار هست، گفته بود: به همین علت رویکرد مهدویت یکی از رویکردهای کلیدی موکب‌های مسجد مقدس جمکران در ایران و عراق هست که با حضور روحانیون و کارشناسان مسلط به مبحث مهدویت و فرق ضاله، اهتمام در آگاهی قسمتی به مردم و خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان اسلام و مهدویت داریم.
وی دنبال کرد: در موکب مع امام منصور در عمود ۱۰۷۰ با توجه به حضور زائرین از کشورهای متفاوت لزوم طرح موضوعات فرهنگی با رویکرد مهدوی و پاسخگویی به شبهات دشمنان در اولویت فعالیت‌های فرهنگی بود و در این راستا جمعی از اساتید روحانی مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی به موکب عراق مسجد مقدس جمکران اعزام گردیدند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های این موکب، برنامه‌های مخصوص و مؤثر در حوزه کودکان هست که با حضور کارشناسان مرکز گل نرگس صورت گرفته و مثل سالهای گذشته خدمات فرهنگی متناسب با سنین کودکان زیارت کننده عرضه می‌شود.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران دنبال کرد: در موکب مستقر در مسجد نیز برنامه‌های متنوعی دیده شده هست. ساکن کردن زائرین در شبستان‌های کربلا و امام حسن عسکری (علیه‌السلام)، پذیرایی از زوار در صحن رسول اعظم (صلی الله بر علیه و آله) و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های کودک، نوجوان و خانواده از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این ایام هست.
وی در انتهاء افزود: در روز اربعین نیز حرکت مردمی جهت عرض تسلیت به امام زمان (علیه‌السلام) از حرم مطهر به طرف مسجد جمکران شکل می‌گیرد.

انتهای پیام