گروه‌های مردمی در عراق به ویژه پایتخت در حال حرکت به سمت محل شهادت سپهبد سردار حاج «قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» در فرودگاه بین المللی بغداد هستند تا آیین گرامیداشتی را به مناسبت سومین سالروز شهادت این فرماندهان مقاومت برگزار کنند.

به گزارش رپایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه قرار است جمعیت با حضور در محل جنایت فرودگاه بین المللی بغداد یاد و خاطره «رهبران پیروزی» را گرامی دارند.

در همین راستا، شبکه العهد عراق ویدئوهایی را از گروه های مردمی عراقی منتشر کرده است که در تلاش هستند تا خود را به محل مذکور برسانند.

شهروندان عراقی با برافراشتن پلاکاردهایی شعار «خدا شاهد است، که ما به خاطر از دست دادن فرماندهان پیروزی غمگین هستیم.

گروه دیگری از عراقی‌ها نیز در راستای تقدیر از حاج قاسم سلیمانی شعار «مشکور حجی قاسم ماقصرت ویانه» (حاج قاسم از تو تشکر می‌کنیم؛ چراکه درحق ما کم کاری نکردی) را سر دادند.

عراق از بیش از یک هفته پیش با برگزاری مراسم و آیین های بزرگداشت به استقبال سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت رفته است.

سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمان آنها در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸) به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله موشکی پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد ترور شدند و چند روز پس از آن ترامپ به اجرای این جنایت تروریستی اعتراف کرد.