به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از استان مرکزی، روز ششم مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی اراک در سال چهل‌و‌یکم از صبح ۱۵ مهر با تلاوت حسین درستکار از هرمزگان رأس ساعت ۸:۳۵ دقیقه شروع گردید.در ادامه سعید شاهرخی از کرمان، محمد خاکپور از خراسان رضوی، نوید رزم‌جو از فارس، محمد‌جواد […]

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از استان مرکزی، روز ششم مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی اراک در سال چهل‌و‌یکم از صبح ۱۵ مهر با تلاوت حسین درستکار از هرمزگان رأس ساعت ۸:۳۵ دقیقه شروع گردید.
در ادامه سعید شاهرخی از کرمان، محمد خاکپور از خراسان رضوی، نوید رزم‌جو از فارس، محمد‌جواد مرادی از شهر قم، محمدرضا اکبریان از اصفهان و محمدرسول تکبیری از تهران محفوظات خود را به انتخاب قرعه عرضه دادند.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، دبیر اجرایی مسابقات سراسری اراک، به خبرنگار ایکنا اظهار کرد: برنامه‌ها برای میزبانی از ماه‌ها قبل آماده شده هست، اغراض با کمیته‌های متفاوت تشریح گردید و اهتمام داشتیم قدم به قدم آنها را اجرایی کنیم اما مطمئنا کمبودهایی داریم که اگر منصفانه باشد می‌پذیریم.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
حیدر کسمایی، داور بین‌المللی مسابقات سراسری قرآن اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: مسابقات رشته محافظت کل و تحقیق از سطح خوبی بهره مند هست، شیوه جدید قرائت ۲۰ دقیقه‌ای و ۵ دقیقه‌ای خوب بود اما تلاوت ۲۰ دقیقه‌ای متسابق را خسته می‌کند، خوب تر بود در مدت زمان کمتری باشد. با اجرای این شیوه مشخص گردید متسابق که از ۱۲ دقیقه می‌گذرد نمی داند چه کند. تلاوت‌های طولانی نمایش داد که هنوز قراء به تلاوت طولانی عادت نکردند. علاوه بر این میزبانی استان مرکزی از برپایی مسابقات قرآن راضی‌کننده بود.
امیر آقایی، داور مسابقات سراسری قرآن در رشته محافظت، اظهار کرد: بهترین‌های کشور طی چند فاز امتحان حاضر هستند سطح مسابقات بسیارعالی و رقابت‌ها نزدیک بهم و تنگاتنگ بود. میزبانی استان مرکزی و اراک بسیار خوب بود. نزدیکی سالن مسابقات و ساکن کردن از شاخصه‌های با اهمیت میزبانی هست.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
سید‌باقر تقوی عراقی، ریاست هیأت نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز اظهار کرد: مسابقات نباید تنها به رشته و دستگاه خاص محدود گردد. مسابقات باید متناسب با سن و گروه خاص باشد تا همه بتوانند از این مزایا استفاده نمایند. زمینه آشنایی مردم با قرآن فراهم گردد کارهایی که انجام شده خوب هست اما کافی نیست. باید کودکان را با قصص قرآنی آشنا کنیم.

حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان/ قاریان به تلاوت طولانی عادت ندارند
آیت‌الله سپاسی آشتیانی، مدیرحوزه علمیه استان مرکزی، استان ما بیشترین نقش را در اسلام داشته و جمهوری اسلامی ایران داشته هست. این استان به عنوان مادر حوزه علمیه شهر قم هم حساب می‌شود بنابراین برپایی مسابقات برای این استان بسیار با ارزش هست. سوابق استان مرکزی از لحاظ فرهنگی، پزشکی، علمی بی‌نظیر هست. باید کوشش کنیم سهمیه بیشتری دریافت کنیم تا برنامه‌های قرآنی بیشتری در استان دارا باشیم.
رقابت محافظت استقامتی بین متسابقان محافظت کل نیز از عصر امروز ساعت ۱۵ با تلاوت علیرضا سامری از خوزستان به مدت ۳۵ دقیقه شروع میشود. این فاز با تلاوت محمدجواد دلفانی از تهران، محمود نوروزی از تهران، مجتبی علیرضالو از تهران، ابوذر کرمی از مرکزی، محمدعلی شریعتی از شهر قم، رضا گلشاهی از خراسان رضوی و سعید علی اکبری از قزوین ادامه دارد.
بازدید شهرجردی، سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی بهمراه فراهانی معاون حمایت، مرادی معاون فرهنگی و مبارکی معاون پژوهشی از دیگر حاشیه های ششمین روز مسابقات هست. سرپرست جهاددانشگاهی ضمن تقدیر از مجموعه خبرگزاری ایکنا جهت بازتاب خبر ها آنلاین و دقیق ابراز کرد: برای ارتقاء این خبرگزاری طرح و برنامه‌هایی در شورای خبرگزاری مدنظر داشته شده هست.
رقابت رشته‌های قرائت تحقیق از ساعت ۱۵ با تلاوت مهدی شجاعی از خراسان رضوی با تلاوت ۲۰ دقیقه‌ای شروع گردید. ادامه رقابت‌ها تا ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه بدین توصیف بود: مختار دهقان از خراسان رضوی قرائت ۵ دقیقهای، مهدی غلامنژاد از تهران قرائت ۲۰ دقیقهای، امین عبدی از کرمانشاه قرائت ۵ دقیقهای، کاظم آذرپیرا از خوزستان قرائت ۲۰ دقیقهای، هادی موحد امین از تهران قرائت ۵ دقیقهای، امید حسینینژاد از تهران قرائت ۲۰ دقیقهای، حسین پور کویر از خراسان رضوی قرائت ۵ دقیقهای، سید حمیدرضا مقدسی از شهر قم قرائت ۲۰ دقیقهای، مجید فقیه از اصفهان قرائت ۵ دقیقهای و مجتبی محمدبیگی از تهران قرائت ۲۰ دقیقه ای.
بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء رقابت از ساعت ۱۹:۰۸ دقیقه با تلاوت سید جاسم موسوی از خوزستان با قرائت ۵ دقیقهای ادامه پیدا نمود. با تلاوت علی خشنود از تهران با قرائت ۲۰ دقیقهای، محسن قاسمی از تهران با قرائت ۵ دقیقهای، هادی اسفندیانی از خراسان رضوی با قرائت ۲۰ دقیقهای و حبیب صداقت از تهران با قرائت ۵ دقیقهای پرونده رقابت رشته قرائت تحقیق برادرهای در سال چهل و یکم بسته گردید.
به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، حضور علاقه‌مندان شهرستانی به قرآن را در طول شش روز شاهد بودیم. به گفته دیبر اجرایی مسابقات هیچ اجباری برای حضور وجود نداشت و همه از قبل ثبت‌نام شده بودند. اما جای تهی صندلی جامعه قرآنی همچنان احساس می‌شد. حضور پیشکسوتان قرآنی پررنگ‌تر از جوانان قرآنی احساس گردید. انتظار می‌رفت جوانان حافظ و قاری خانم و آقا زیادتر از این مسابقات استقبال کنند اما در حقیقت اینطور نبود.
انتهای پیام