به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، حجت الاسلام روستا آزاد غروب شنبه در جلسه ای که با هدف عرضه گزارش دستاوردهای چهل ساله حوزه های علمیه در مجتمع دارالولایه برگزار گردید به تعلیم های مهارتی و کاربردی برای مبلغان اشاره نمود و اظهار کرد: ده ها کانون آموزشی کاربردی برای حوزویان […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، حجت الاسلام روستا آزاد غروب شنبه در جلسه ای که با هدف عرضه گزارش دستاوردهای چهل ساله حوزه های علمیه در مجتمع دارالولایه برگزار گردید به تعلیم های مهارتی و کاربردی برای مبلغان اشاره نمود و اظهار کرد: ده ها کانون آموزشی کاربردی برای حوزویان در کنار تعلیم های رسمی در حال انجام هست.

وی با بیان اینکه در مناسبت های متفاوت بیشتر از ۱۵ هزار نفر از حوزه های علمیه به سراسر کشور اعزام می گردند، اضافه کرد: نزدیک به ۴۵۰ گروه تبلیغی و فرهنگی وجود دارد که علاوه بر مساجد و حسینیه ها در جایگاه ها متفاوت حاضر هستند و علاوه بر آن بیشتر از ۶ هزار نفر از حوزویان در روستاها ی دور دست و محروم مشغول تبلیغ هستند.

زیادتر بخوانید:

«منبر» اینستاگرام نیست سخنرانی ۵۱ پارسال امام موسی صدر در مورد تبلیغ دینی

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه شهر قم دنبال کرد: یکی از کارهای فاخر پس از انقلاب که در حال انجام هست مبحث پاسخگویی به شبهات و پرسش ها مردمی هست و حالا نزدیک به ۱۵ هزار پرسش و جواب تدوین و منتشر گردیده هست و مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه همه روزه بیشتر از ۱۲ هزار سؤال و جواب را ساماندهی می کند و بیشتر از ۴۰۰ نفر پاسخگوی پرسش ها مردم هستند.

ثبت اسم بیشتر از ۱۴ هزار روحانی در سیستم حج و عتبات

وی اظهار کرد: بیشتر از ۱۴ هزار روحانی در سیستم حج و عتبات به عنوان روحانی کاروان برای حج و عمره ثبت اسم کرده علاوه بر این بیشتر از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برپا می گردد و مردم پای آنالیز روحانیت و حوزویان می نشینند و نزدیک به ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور به طور دایم و یا موسمی فعالیت دارد و مردم در محضر روحانیت هستند که این ظرفیت خدمت رسانی بی پیشینه هست.

حجت الاسلام روستاآزاد با بیان اینکه فعالیت های رسانه ای حوزویان نیز بسیار هست ازجمله تأسیس رادیو معارف و حضور کارشناسان حوزوی در برنامه های متفاوت و راه اندازی شبکه های ماهواره ای، اظهار کرد: در کنار این مجموعه ها، فعالیت های قرآنی بسیار چشمگیر هست و بیشتر از ۲۰ هزار کتاب قرآنی جمع آوری شده و در اختیار مردم قرار گرفته هست و بیشتر از ۳۰ مجله علمی پژوهشی در حوزه قرآن انتشار می یابد.

حجت الاسلام روستاآزاد ابراز کرد: بوستان کتاب دفتر تبلیغات تا به حال ۴ هزار و ۲۰۰ عنوان اثر را منتشر نموده و حدود هزار و ۲۰۰ اثر هم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر نموده هست.

وی گفته بود: رخدادی که در سال های موخر شکل گرفته هست فعالیت مبلغان در فضای سایبری هست به این صورت که در تبلیغ چهره به چهره ۴۵۰ گروه تبلیغی تعلیم و ساماندهی گردیدند و نزدیک به ۲۰۰ گروه تبلیغی هم در فضای سایبری فعال هستند و بیشتر از هزار مبلغ در شبکه های مجازی فعالیت دارند.

تولید بیشتر از هزار و ۷۰۰ محصول خوب و عالی در حوزه کودک و نوجوان

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از معضلات فرآورده ها حوزه دینی، عدم درست توزیع و انتشار آنان هست که مقام معظم رهبری در این مورد مطالبه گر هستند، اظهار کرد: بیشتر از هزار و ۷۰۰ محصول خوب و عالی در حوزه کودک و نوجوان توسط حوزه تولید گردیده که توزیع آن محدود به شهرهای مذهبی شده هست.

حجت الاسلام روستا آزاد اظهار کرد: خدمات فرهنگی و اجتماعی از محورهای علمای گذشته بوده هست و حوزویان در کنار خدمات فرهنگی از گذشته به طور مستمر خدمات اجتماعی نیز به فقرا و عارضه دیدگان داشته اند و در زمین لرزه موخر کرمانشاه از روز اول بعضی گروه های تبلیغی و جهادی حاضر گردیدند و بیشتر از هزار نفر از طلاب و فضلا به این منطقه رفتند و حتی بعضی از آنان و مدرسه ها علمیه بودجه و حقوق خود را به این امر اختصاص دادند و هم حالا نیز رابطه بین حوزه علمیه شهر قم و منطقه های زمین لرزه زده ادامه دارد.

وی به مددکاری اسلامی و تبلیغ بالینی اشاره نمود و اضافه کرد: قسمتی از طلاب که تعلیم دیده اند در بالین مریض ها حاضر می گردند و در حوزه کاهش دردهای روحی مریض ها نقش آفرینی می کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اعزام مبلغان متخصص پیشگیری از طلاق از دیگر کارهای انجام شده هست که این کار در قالب گروه های تبلیغ تخصصی به نقاط متفاوت انجام می گردد.