×
×

آیت‌الله اعرافی:
حقوق‌های نجومی آبروی نظام را می‌‌برد/دیدن حاشیه‌نشینی درد‌آور است

  • کد نوشته: 3189
  • مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حاشیه‌نشینی موجب تأثر است و هر انسان دارای وجدانی قلبش با دیدن صحنه‌های حاشیه‌نشینی به درد می‌آید و این نگاه باید بیش‌ از پیش در جامعه تقویت شود. آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه صورت گرفت، […]

    حقوق‌های نجومی آبروی نظام را می‌‌برد/دیدن حاشیه‌نشینی درد‌آور است
  • مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حاشیه‌نشینی موجب تأثر است و هر انسان دارای وجدانی قلبش با دیدن صحنه‌های حاشیه‌نشینی به درد می‌آید و این نگاه باید بیش‌ از پیش در جامعه تقویت شود.

    آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه صورت گرفت، اظهار کرد: کمیته امداد، نهادی خدمتگزار و موفق است که جا دارد قدردان زحمات این نهاد در امور مستضعفان باشیم.

    وی با بیان اینکه هویت کمیته امداد را باید هویت اسلامی و انقلابی بدانیم، تصریح کرد: اگر همه کمیته امداد را به‌عنوان یک‌ نهاد ارزشی بنگرند، در پیشبرد امور این نهاد بسیار مؤثر است.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: کمیته امداد برآمده از متن انقلاب است برخلاف برخی نهادهای انقلابی که به‌ مرور زمان حذف و یا ادغام شدند، کمیته امداد هویت خود را حفظ کرد و امیدواریم تجربه خدمت به محرومان در این نهاد صیانت شود.

    آیت‌الله اعرافی ادامه داد: تجربه خدمت به نیازمندان و محرومان از مرزهای کشورمان گذشته و در حال فرامرزی شدن است، هرچند که مشکلات اعتباری موجب کاهش این مسئله شده است ولی به دنبال گسترش و توسعه این تجربه به کشورهای اسلامی هستیم.

    وی با بیان اینکه تجربه خدمت به محرومان باید به جبهه مقاومت نیز برده شود، گفت: در این راستا حوزه‌های علمیه می‌توانند همکاری‌های لازم را با کمیته امداد داشته باشند.

    امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ خدمت به محرومان نیازمند اعتبار خاصی نیست، عنوان کرد: انتقال تجربه در حوزه به سهولت صورت می‌گیرد زیرا روحانیون در طول تاریخ، ضمن اینکه هدایتگری مردم را بر عهده‌ دارند، دستگیری از مستضعفان را نیز در دستور کار دارند.

    آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: باید تلاش کنیم ویژگی حمایت از محرومان در حوزه صیانت شود و روحانیون همراه با امداد در این مسیر حرکت کنند.

    وی با اشاره به راه اندازی مرکز امور بانوان در کمیته امداد، عنوان کرد: این اقدام، امر مبارکی است که خوشبختانه پایلوت آن در قم انجام‌ شده است و به‌طور قطع باید این اقدام در سراسر کشور ادامه یابد.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر ضرورت ایجاد کارگروه مشترک امداد و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: آموزش‌های لازم باید به روحانیون داده شود تا مبلغان در سفرهای تبلیغی با امداد همکاری داشته باشند.

    آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: فقه و اخلاق در امداد باید جدی تلقی شود، زیرا اسلام در فلسفه و فقه تئوری و نظریه‌های مهمی دارد که می توان در این زمینه‌ها به‌صورت جدی کارکرد.

    وی ابراز کرد: فرهنگ جامعه باید به سمتی برود که حس استقلال و کارآفرینی در آن تقویت شود و همچنین آسیب‌های اجتماعی و آسیب هایی که رهبری از آن ابراز نگرانی کردند باید در اولویت رسیدگی باشد.

    امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی موجب تأثر است و هر انسان دارای وجدانی قلبش با دیدن صحنه‌های حاشیه‌نشینی به درد می‌آید و این نگاه باید بیش‌ از پیش در جامعه تقویت شود.

    آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: وجود حقوق نجومی موجب ننگ است و جدای از اختلافات سیاسی و جناحی باید به این مسئله به‌صورت جدی توجه شود. زیرا آبروی نظام با این موضوعات با خطر مواجه می‌شود.

    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: کمیته امداد سرمایه بزرگی است و کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند از نعمت بزرگی بهره‌مند هستند که خداوند این نعمت را به هرکسی نمی‌دهد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.