×
×

حل مسائل کشور با استفاده از توانایی علمی مراکز پژوهشی داخلی – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 36507
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علیرضا زاکانی عصر چهارشنبه در بازدید از حاشیه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به توانمندی‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌هایی که به برکت جمهوری اسلامی به وجود آمده است گفت: یکی از مظلومیت‌های انقلاب اسلامی این است که نتایج و توانمندی‌های انقلاب به خوبی معرفی نشده است. وی افزود: […]

    حل مسائل کشور با استفاده از توانایی علمی مراکز پژوهشی داخلی – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علیرضا زاکانی عصر چهارشنبه در بازدید از حاشیه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به توانمندی‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌هایی که به برکت جمهوری اسلامی به وجود آمده است گفت: یکی از مظلومیت‌های انقلاب اسلامی این است که نتایج و توانمندی‌های انقلاب به خوبی معرفی نشده است.

    وی افزود: این پژوهشگاه و از این نوع مجموعه‌ها که بعد از انقلاب تأسیس شده است می‌تواند کمک‌های مؤثری به تعمیق حاکمیت نظام و جامعه سازی کند.

    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به ۱۴ رویکرد اصلی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره جدید گفت: اولین و مهمترین رویکرد ما این است که در قانونگذاری مطابق با قانون اساسی نظرات عاملان دینی مورد توجه قرار گیرد.

    وی در ادامه گفت: ترویج نقش مؤثرتر اندیشه دینی در قانونگذاری نیازمند کارهای بسیاری است.

    زاکانی برون سپاری و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های پژوهشی را از دیگر برنامه‌های مرکز پژوهش‌ها برشمرد و افزود: برای گام بعدی در حال شناسایی همه مؤسسات، پژوهشگاه‌ها مدارس علمیه و دانشگاه‌هایی هستیم که این قابلیت را دارند تا دانش را در خدمت حکومت داری بیاورند.

    وی افزود: مهمترین مطالبه و انتظار ما از مجموعه‌های پژوهشی همراهی و همکاری در ایده پردازی و تصمیم سازی با مرکز پژوهش‌های مجلس است.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حرکت بر اساس نظام مسائل کشور یکی دیگر از رویکردهای مرکز پژوهش‌ها بیان کرد و افزود: برای پیدا کردن راه حل مسائل کشور اولویت ما استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حوزوی است.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس رویکرد جدید تهیه و ارائه دستور کار کمیسیون‌ها و همچنین صحن علنی بر عهده مرکز پژوهش‌هاست گفت: برنامه‌ریزی مدون برای صحن علنی و ارائه بسته پیشنهادی برای ۱۵ کمیسیون از نتایج این رویکرد است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.