×
×

حل مشکل درآمد پایدار شهرداری ها در برنامه هفتم توسعه – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 36908
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدباقر قالیباف عصر شنبه در ارتباط برخط با آئین بهره برداری از ۱۵ پروژه استان قم با اشاره به اینکه ما به جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر توجه کرده‌ایم گفت: در قانونگذاری و اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور باید بخشی از مسئولیت‌ها به صورت متمرکز در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها […]

    حل مشکل درآمد پایدار شهرداری ها در برنامه هفتم توسعه – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدباقر قالیباف عصر شنبه در ارتباط برخط با آئین بهره برداری از ۱۵ پروژه استان قم با اشاره به اینکه ما به جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر توجه کرده‌ایم گفت: در قانونگذاری و اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور باید بخشی از مسئولیت‌ها به صورت متمرکز در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شود چراکه این کار می‌تواند برای مردم خدمات و رفاه بیشتری ارائه کرد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط تحریم و محدودیت‌ها در کشور گفت: ما امروز شاهد هستیم در این شرایط تحریم در شهرهای بزرگ و در مراکز استان‌ها شهرداری‌ها طرح‌های بزرگ و مهم خدماتی را به بهره برداری رسانده‌اند.

    وی یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد شد.

    قالیباف افزود: طرح جامع مدیریت خدمت شهری از موضوعاتی است که می‌تواند به رفع مشکلات شهرداری‌ها کمک کند که در حال حاضر در کمیسیون امور داخلی و شوراها مطرح است.

    وی با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق و عمیق از شهرداری‌ها گفت: یکی از مواردی که اولویت ما در مجلس است اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است تا به صورت تخصصی و ضابطه مند تر و تأثیر گذار برگزار شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم ایران با تحریم و مشکلات کرونا بشدت تحت فشار هستند گفت: مردم ایران نجیبانه و متعهدانه در برابر تحریم‌ها مقاومت کردند تا طرح فشار حداکثری ترامپ با شکست روبرو شد.

    وی حفظ جان همه مردم را وظیفه همه مسئولان بیان کرد و افزود: در خط مقدم مقابله با کرونا پزشکان و پرستاران هستند که همه ما قدردان ایثارگری آنها هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان و پاسخگوی نجابت و مقاومت مردم باشیم گفت: باید همه با همدلی و وحدت تلاش کنیم گره‌ی از مشکلات مردم باز کنیم.

    رئیس مجلس نقد را موجب سازندگی و پیشرفت عنوان کرد و افزود: انتقاد در کارها باید منصفانه و برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم باشد.

    وی افزود: امروز مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد مجلس یا دولت فرقی ندارد مهم این است که کارها به موقع، سریع و دقیق انجام شود.

    قالیباف ضمن اشاره به اینکه دغدغه اول مسئولین سه قوه معیشت مردم است از جمع بندی دولت و مجلس برای حمایت معیشتی از مردم گفت و افزود: بر اساس این طرح باید کالاهای اساسی راحت تر و ارزان‌تر و با کمک مالی مستقیم به تک تک خانواده‌ها بخصوص خانواده‌هایی که ضعیف هستند برسد.‌

    رئیس مجلس با اشاره به تلاش مجاهدانه همه مسئولان برای حل مشکلات کشور گفت: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با تلاش به طور اساسی و ریشه‌ای مسائل اقتصادی و کرونا را برطرف کنیم.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید