حجت الاسلام علی مقیمی مدیر طرح کشوری «برگ مهر» در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به فرهنگ انفاق در میان دانش آموزان گفت: طرح کشوری «برگ مهر» همراه با پویش «دانش آموز بخشنده» آغازی برای آموزش انفاق به دانش آموزان نسل جدید است. وی در توضیح […]

حجت الاسلام علی مقیمی مدیر طرح کشوری «برگ مهر» در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به فرهنگ انفاق در میان دانش آموزان گفت: طرح کشوری «برگ مهر» همراه با پویش «دانش آموز بخشنده» آغازی برای آموزش انفاق به دانش آموزان نسل جدید است.

وی در توضیح این طرح گفت: در این طرح مهربانی نه تنها مسئله انفاق بلکه شیوه صحیح مصرف و پرهیز از اسراف نیز به صورت عملی آموزش داده می شود به این صورت که دانش آموزان با تحویل کاغذ و کتب باطله خود به مساجد و نمایندگان بنیاد خیرین حوزه های علمیه در توزیع نوشت افزاهای ایرانی بین نیازمندان کم برخوردار شهر و محله خود سهیم خواهند شد.

مدیر طرح برگ مهر، بنیاد را شریک شادی و غم ملت برشمرد و ابراز کرد: یکی از مهم ترین رسالت های بنیاد خیرین حوزه های علمیه اشاعه و گسترش فرهنگ انفاق و توسعه باقیات و صالحات است که بنیاد از توان و ظرفیت دستگاه ها در این راستا استفاده می کند.

وی افزود: طرح کشوری برگ مهر در راستای آشنایی نسل امروز با پدیده همیاری و کمک های اجتماعی و به تعبیر دیگر نشر فرهنگ انفاق و نیکوکاری است و از آنجایی که دانش آموزانی را سراغ داریم که توانایی نوشت افزارهای خود را ندارند در این زمینه پویش برگ مهر را راه اندازی کرده ایم.

مدیر طرح کشوری برگ مهر با اذعان به اینکه هر ایرانی روزانه سیزده کیلو کاغذ مصرف می کند، اظهار داشت: برگ مهر با پوشش دانش آموز بخشنده آغاز می شود و دانش آموزان کاغذ و کتب باطله خود را به مساجد و یا پایگاه های بنیاد خیرین حوزه های علمیه در سراسر کشور تحویل می دهند و در ذیل این کار خیرخواهانه در مسابقه عکس نیکوکاری بنیاد خیرین نیز شرکت می کند.

حجت الاسلام مقیمی ادامه داد: دانش آموزان تصاویر یا فیلم های یک دقیقه ای خود را در فضای مجازی بازنشر و برای ما به شماره ۰۹۱۰۴۳۰۱۱۶۰ ارسال کرده و پس از بررسی جوایزی تقدیم خواهد شد، همچنین همایشی با عنوان اختتامیه برگزار و از صدها دانش آموز تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از مهر تا خرداد ۱۴۰۲ زمان تحویل کاغذهای باطله است، خاطرنشان کرد: بنای بنیاد بر دائمی شدن طرح است و امسال آغاز و نقطه شروعی برای برنامه ریزی های کلان تر در آینده خواهد بود.

خبرنگار: حمیدرضا شاکر

[ad_2]

منبع
[email protected]