مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه طلاب نقش جانشینی از پیامبران را ایفا می‌کنند، ابراز کرد: طبق فرمایشات قرآن کریم وظیفه اصلی پیامبران تبیین برای مردم بوده و حوزه‌های علمیه در صف اول جهاد تبیین هستند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل پیش از ظهر امروز در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد، گفت: همه ساله در یک بازه زمانی خاصی حوزه‌های علمیه از خواهران و برادران برای اینکه دین و دینداری را در کشور تصریح و مستدام کنند، جذب می‌کنند تا آنها پس از تعلیم، بین مردم به ترویج دینداری بپردازند.

 

وی اضافه کرد: بقاء دین و دینداری در کشور و جهان بجز جذب و گزینش درست از انسان‌های دارای توان جانشینی از پیامبران میسور نیست.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: از جمله نکاتی که حائز اهمیت است درباره جذب طلاب برای این عرصه، مسئله «جهاد تبیین» است؛ طبق فرمایشات قرآن کریم وظیفه اصلی پیامبران تبیین برای مردم بوده و حوزه‌های علمیه در صف اول این جریان هستند.

 

وی با اشاره به تحقق شعارهای سال عنوان کرد: دنبال این هستیم که انسان‌هایی را برای این عرصه فرابخوانیم که برای تحقق شعارهای سال خصوصا دانش بنیان و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام بهترین نقش‌آفرینی را داشته باشند.

 

فاضل با بیان اینکه جایگاه روحانیت با جایگاه پیامبران الهی، صالحان و اولیای الهی تناسب ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: «جذب از اوتاد صالحه»، شعاری بود که از سال‌های قبل در پذیرش حوزه‌ها مطرح بوده و بسیار شعار خوبی است.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه