به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، ، از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر روز گذشته جمعه ۱۳ مهر ماه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهر هیدج با بیان اینکه حوزه علمیه علوی شهر هیدج یکی از افتخارها این شهر هست، گفت: بیشتر از یک و نیم قرن از فعالیت […]

حوزه‌های علمیه گنجینه معنوی شهر هیدج هستندبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، ، از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر روز گذشته جمعه ۱۳ مهر ماه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهر هیدج با بیان اینکه حوزه علمیه علوی شهر هیدج یکی از افتخارها این شهر هست، گفت: بیشتر از یک و نیم قرن از فعالیت این حوزه در هیدج می‌گذرد.
وی با اشاره به غنای فرهنگی و معنوی مردم هیدج، گفته بود: وجود دو حوزه علمیه علوی و الزهرا(س) جز برکات شهر و گنجینه معنوی آن شمرده می‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه حکیم هیدجی از افتخارها بزرگ هیدجی‌هاست، یادآور گردید: شهر هیدج از هر جهت حرف‌هایی برای گفتن در حوزه‌های متفاوت دارد.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امام جمعه یک شهر حکم پدر معنوی آن شهر را دارد، تصریح نمود: شرکت در نماز جمعه بخشی از اعتقادات مردم هست.
وی با تاکید بر اینکه امام‌جمعه خدمتگزار مردم و سرباز ولایت هست، تاکید کرد: امام‌جمعه ریاست یک جناح سیاسی خاص نیست.
امام جمعه زنجان با بیان این مطلب که شهر هیدج جز کم مسئله‌ترین شهرهای استان هست، یادآور گردید: از مهم‌ترین مزیت‌های هیدج می‌توان به خدمات صادقانه امام جمعه‌های ادوار گذشته، وجود دو حوزه علمیه که از گنجینه‌های هیدج به شمار می‌رود و برخورداری از مردمی فهیم، بافرهنگ و ولایت‌مدار اشاره نمود.
به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا در انتهاء این مراسم حجت‌الاسلام ربیعی تودیع و حجت‌الاسلام زارعی به عنوان امام‌جمعه جدید شهر هیدج معرفی گردید. انتهای پیام