×
×

آیت الله علم الهدی:
حیات اجتماعی جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

  • کد نوشته: 1137
  • نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر به مردم قدرت تشخیص و راه شناخت داده شود که راضی شوند جنس قاچاق خریداری نکنند، نتایج سودمندی منعکس خواهد شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان […]

    حیات اجتماعی جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است
  • نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر به مردم قدرت تشخیص و راه شناخت داده شود که راضی شوند جنس قاچاق خریداری نکنند، نتایج سودمندی منعکس خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی، با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: عامل اصلی حیات اجتماعی جامعه، مسأله امر به معروف و نهی از منکر است.

    وی خاطرنشان کرد: به تعبیر امیرمومنان(ع) جامعه ای که مسئولیتی برای سرنوشت افراد آن تعریف نشده باشد، مرده است و هر اندازه با مرده حرف بزنید فایده و نتیجه ای نداشته و مردمی که در آن جامعه زندگی می کنند، در یک جامعه مرده هستند.

    نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به نهادینه شدن رمز حیات اجتماعی در انجام امر به معروف و نهی از منکر افزود: اگر بنا شد سرنوشت انسان ها غیرقابل کنترل شود، جامعه متشکل از این انسان ها یکی از بدترین جوامع انسانی است.

    امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود، حساسیت نسبت به خرید جنس قاچاق را یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: اگر در این مورد اقداماتی شود و به مردم قدرت تشخیص و راه شناخت داده شود که راضی شوند جنس قاچاق خریداری نکنند، نتایج سودمندی منعکس خواهد شد.

     وی در پایان اظهار کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر تهیه و تنظیم شده و ساختار آن توسط دبیرخانه انجام گرفته است و هماهنگی با سایر دستگاه ها صورت گرفته که امیدواریم نتیجه آن یک اجرای موثر در سطح جامعه باشد.

    همچنین در این نشست، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاثیرگذاری بهتر در مسئله عفاف و حجاب، از عوامل برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در مشهد قدردانی کرد و افزود: اهدای چادر به دختران شرکت کننده در این المپیاد از باب تبرک و یادگاری سفر به مشهد مقدس، فرصتی بسیار ارزشمند در خصوص مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود.

    رشیدیان با اشاره به رقم ۲۹ درصدی بودجه فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برخی مانتوهایی که در تهران مد شده در اینجا شیوع پیدا کرده و ما دستور جلوگیری آن را صادر کرده ایم. از همین رو باید در تولیدمان توجه شود که در چارچوب ارزش ها عمل کنیم.

    گفتنی است جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی به ریاست نماینده ولی فقیه در این استان و با حضور مسؤولان رده بالای استانی در دفتر آیت الله علم الهدی برگزار می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.