خادمین اسکان مسافران نوروزی ۱۴۰۱ فرهنگیان استان قم، طی مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت(س) تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، مراسم تجلیل از خادمین پایگاه‌ها و مدارس اسکان نوروزی فرهنگیان استان قم در نوروز ۱۴۰۱ در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

 

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی، با اشاره به شان والای کریمه اهل بیت(س) عنوان کرد: بین امامزاده‌ها، حضرت ابوالفضل العباس(س)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) هستند که برایشان از طرف امام معصوم(ع) زیارتنامه وارد شده است.

 

وی با بیان وجه تمایز زیارتنامه حضرت معصومه(س) با دیگر زیارتنامه‌ها، مطرح کرد: با توجه به مفاهیم زیارتنامه بانوی کرامت، مشخص می‌شود که این حرم، حرم همه اهل بیت(ع) است.

 

مومنی گفت: حدود ۴۰ ویژگی در روایات برای قم نقل شده که تمامی آنها از عزت و اعتبار حرم کریمه اهل بیت(س) است و لذا دشمنان برای ضربه زدن به این پایگاه عظیم، سرمایه‌گذاری کلانی را انجام داده‌اند.

 

وی خطاب به خادمین اسکان نوروزی فرهنگیان بیان کرد: نام شما جزو خادمین اهل بیت(س) ثبت شده است؛ چون شما هم برای حضرت معصومه(س) و هم برای شهری که این‌همه مورد سفارش قرار گرفته، مایه عزت و آبرو شدید.

 

در ادامه، سهراب مقدمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان قم با ارائه آماری از پذیرش زائر نوروزی در قم، خادمین اسکان را سربازان گمنام آموزش و پرورش توصیف کرد که در بزنگاه ها گره ها را باز و مشکلات را حل می کنند.

 

حسین غریب مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای اسکان نوروزی فرهنگیان عنوان کرد: قم ظرفیت بالایی هم در پذیرش و هم در پذیرایی زائران دارد و از خداوند می خواهیم، امانت خدمتگزاری به زائران حرم اهل بیت(س) را تا روز قیامت برای همه ما محفوظ بدارد.

 

همچنین حمیدرضا قزاقی رئیس اداره تعاون و امور رفاهی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان قم و روسای نواحی چهارگانه به نمایندگی از تمامی خادمین اسکان نوروزی فرهنگیان استان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند و سازوکار تقدیر از سایر خادمین نیز اعلام شد.

 

شرکت کنندگان در این مراسم، ضریح بانوی آب و آیینه را با نوای مداحی و ذکر توسل مسعود زمانی و عبدالله صادقخانی از مرثیه سرایان اهل بیت(س) غبارروبی کردند، سپس از خوان کریمانه افطاری حضرت معصومه(س) بهره‌مند شدند.

 

در مراسم تجلیل از خادمین اسکان نوروزی فرهنگیان قم، جعفری مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری قم، پورمند معاون سیاسی فرمانداری قم، باقری دبیر کمیته نظارت و ارزیابی ستاد تسهیلات زائران استانداری قم و جمعی از معاونان، کارشناسان اداره کل و نواحی آموزش و پرورش، اعضای پایگاه ها و کمیته های اسکان و مسئولان پذیرش زائران در مدارس حضور داشتند.

 

انتهای پیام/