×
×

خاطره اى از آیت الله بهجت به مناسبت روز خبرنگار

  • کد نوشته: 33445
  • [ad_1] به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی خاطره ای از آیت الله بجهت در زمینه روز خبرنگار را بیان می کند که تقدیم خوانندگان خبرگزاری شهرکریمه می شود. متن یاد داشت مرتضی نجفی قدسی بدین شرح است: از آیت الله بهجت و اهمیت شغل خبرنگارى نزد […]

    خاطره اى از آیت الله بهجت به مناسبت روز خبرنگار
  • [ad_1]

    به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی خاطره ای از آیت الله بجهت در زمینه روز خبرنگار را بیان می کند که تقدیم خوانندگان خبرگزاری شهرکریمه می شود.

    متن یاد داشت مرتضی نجفی قدسی بدین شرح است:

    از آیت الله بهجت و اهمیت شغل خبرنگارى نزد ایشان خاطره اى بیادماندنى دارم که به نظرم براى همکاران رسانه اى و مطبوعاتى مى تواند مشوق و هدایت کننده باشد.

    سال ها پیش که من صفحه قرآن و معارف اسلامى را در روزنامه اطلاعات راه اندازى کرده بودم پس از چندى پدرم که یک روحانى اهل اصفهان بود از شغل من اظهار نارضایتى کرد و گفت دوست دارم به قم بروى و درس حوزه بخوانى، البته من هم علاقمند درس حوزه بودم ولى احساس مى کردم کارم در روزنامه اطلاعات در راستاى نشر معارف اسلامى است و آن را ترجیح مى دادم اما به سفارش پدر ناچار تصمیم گرفتم کارم را رها کنم و به حوزه براى درس خواندن بروم، اما تردید داشتم آیا اینکار به صلاح است یا نه؟ که براى اطمینان خاطر به نزد مرحوم حضرت آیت الله بهجت رفتم و طرح موضوع کردم، جالب است که آیت الله بهجت مرا از ورود به حوزه منع کرد و فرمودند ما اینجا عالم و روحانى زیاد داریم ولى امثال شما که بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خیلى کم داریم و شما که در روزنامه کار مى کنید ارزش کارتان از علمایى که تبلیغ مى کنند کمتر نیست، چون حلقه وصل مردم و آنها هستید، در تهران بمانید و کارتان را در روزنامه ادامه دهید و به پدر هم از قول من بگویید که با فلانى مشورت کردم و او گفت کارت در روزنامه خیلى مهمتر است و همان را ادامه بده!

    در آن روز من واقعا از روشن بینى آیت الله بهجت که مرجع سنتى و عارفى بودند تعجب کردم و باور نمى کردم ایشان براى کار خبرنگارى اینقدر ارزش قائل باشند! البته پدرم نیز با شنیدن فرمایش آیت الله بهجت قانع شد و دیگر پیگیر قم رفتن من نشد و من هم با شوق و انگیزه بیشترى به کارم در روزنامه ادامه دادم./۱۳۲۴/د۱۰۲/ف

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.