[ad_1] کمبود سرانه‌های آموزشی در قم جدی است به گزارش خبرنگار شهرکریمه بهرام سرمست عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فضای کلی آموزش و پرورش استان بسیار فرهیخته و از نظر درک اجتماعی و سیاسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وی اهمیت اقدامات خیرین […]

[ad_1]

کمبود سرانه‌های آموزشی در قم جدی است

کمبود سرانه‌های آموزشی در قم جدی است

به گزارش خبرنگار شهرکریمه بهرام سرمست عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فضای کلی آموزش و پرورش استان بسیار فرهیخته و از نظر درک اجتماعی و سیاسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی اهمیت اقدامات خیرین مدرسه‌ساز در استان قم را ویژه دانست و افزود: خیرین مدرسه‌ساز ۴۸ درصد از سرانه‌های آموزشی استان قم را تأمین کرده‌اند که در سطح کشور یک رکود کم‌نظیر است.

استاندار قم با اشاره به جدیت و اهتمام مسئولان استان در رفع کمبود سرانه‌های آموزشی و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان گفت: تعامل قابل قبولی بین مسئولان استان قم در ابعاد مختلف شکل گرفته و امید می‌رود در سایه این تعاملات مشکلات بخش مشکلات آموزش و پرورش قم کاهش پیدا کند.

سرمست کمبود شدید سرانه‌های آموزشی در قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قم از نظر سرانه‌های آموزشی در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد که نشان می‌دهد این استان از کمبود شدید سرانه‌های آموزشی رنج می‌برد.

   وی با اشاره به عوامل کمبود سرانه‌های آموزشی در قم اضافه کرد: استان قم به دلیل مهاجرت‌پذیری و زائرپذیری همواره از زمان عقب‌مانده و فاصله بین سرانه‌های استاندارد و وضع موجود آن با یک فاصله زیاد و غیرقابل قبولی همراه شده است.

استاندار قم با تأکید بر کمبود زیرساخت‌های لازم در مراکز کاردانش و فنی حرفه‌ای قم ابراز کرد: در استان قم ۷۰ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای و  کار و دانش وجود داشته که از نظر زیرساخت و تجهیزات به شدت با کمبود روبه‌رو هستند.

سرمست وضعیت سرانه‌های آموزشی شهرک پردیسان را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داد و اضافه کرد: در شهرک پردیسان از نظر سرانه‌های آموزشی مشکل وجود دارد اما مشکلی از نظر تأمین زمین در این شهرک احساس نمی‌شود که می‌تواند در مسیر بهبود وضعیت موجود مزیت نسبی باشد.

استاندار قم با اشاره به معضل آسیب‌های اجتماعی ابراز کرد: در مبحث آسیب‌های اجتماعی بیشترین اعتبارات به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است، امسال ۲ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده‌شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]