به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، ۲۴ آبان ماه ماه در ششمین سمینار انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با مبحث «محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ» در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به آیه ۳۰ سوره احزاب«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ […]

انبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، ۲۴ آبان ماه ماه در ششمین سمینار انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با مبحث «محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ» در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به آیه ۳۰ سوره احزاب«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» گفت: یکی از آیات بنیادی قرآن درباره تبلیغ که کار همه انبیاء الهی بود همین آیه هست و در این آیه یک نکته وجود دارد و آن استمرار و استمرار در تبلیغ هست.

وی اضافه کرد: در تبلیغ نباید سرد و نا امید شویم و نباید وضعیت های منفی علت سکوت مبلغ گردد و وی را ملزم به کناره‌گیری ‌کند بلکه تا زنده هست و نفس می‌کشد این کار با عظمت را انجام ‌دهد.

انصاریان گفته بود: انبیاء و امامن طاهرین(ع) نشان دادند که تبلیغاتشان تا لحظه آخر عمر استمرار داشته هست؛ مریضی چنان بدن پیامبر(ص) را تحت تاثیر قرار داد که مستقلا نمی‌توانستند حرکت کنند و از امام علی(ص)خواستند زیر بغلشان را دریافت کنند و وی در حالی که از منبر نمی‌توانست بالا برود به مسجد آمدند و به تبلیغ پرداختند.

این مبلغ و سخنران معروف کشور تصریح نمود: وی با اهمیت ترین مطلب در تاریخ را در اواخر عمر فرمودند که همان روایت شریف ثقلین بود و جمله عجیبی را تاکید فرمودند که همان تمسکتم بهما هست؛ یعنی کانون تبلیغ قرآن و ائمه(ع) می باشند.

انصاریان با بیان اینکه وصیت امام علی(ع) بر مبنای تبلیغ تنطیم شده هست، تصریح نمود: امام صادق(ع) نیز وقتی احساس کردند از دنیا می‌روند همه اقوام را جمع کرده و درباره نماز تبلیغ کردند و در وسائل‌الشیعه نیز از همه ۱۲۴هزار پیامبر آمده که به تبلیغ نماز و دین پرداختند.

انصاریان تصریح نمود: چهار سال پس از وفات وی ، بنده در دل خودم تصمیم گرفتم که منبر را تعطیل و برای ادامه تحصیل به شهر قم بیایم و کسی از این نیتم خبر نداشت؛ شب آن روز وی را خواب نگاه کردم و وی فرمود حق تعطیلی تبلیغ را نداری زیرا تبلیغ شما به ما گزارش می‌شود و بنده تصمیم گرفتم که تبلیغ را ادامه بدهم.

انصاریان با بیان اینکه منظور خدا از مبلغین در آیه شریفه کسانی می باشند که جز از خدا در تبلیغ واهمه و خشیت ندارند و پاداش آنها تنها بر عهده خداوند هست، گفت: این آیه باید همیشه آویزه گوش مبلغ باشد. 

 یادآور می‌شود در این مراسم از حجج اسلام انصاریان، نورمفیدی، علامه جعفر مرتضی به عنوان مبلغان معروف تجلیل گردید.

انتهای پیام