×
×

مسئول هیئت ثارالله قم در واکنش به سخنان سخنگوی ستاد ملی کرونا:
خطاب قاتل به هیئت ها و مردم قم خجالت آور بود/ غم تعطیلی هیئت را فقط جهت حفظ شأن مجلس سوگواری به جان خریدیم

  • کد نوشته: 37496
  • مسئول هیئت ثارالله قم  طی پیامی خطاب به معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و در واکنش به سخنان سخنگوی ستاد ملی کرونا اعتراض شدید خود را اعلام نمود.

    خطاب قاتل به هیئت ها و مردم قم خجالت آور بود/ غم تعطیلی هیئت را فقط جهت حفظ شأن مجلس سوگواری به جان خریدیم
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه در پی انتشار قطعه فیلمی که سخنگوی ستاد ملی کرونا ضمن منسوب ساختن آن به قم ،سخنان تندی را علیه مراسم سوگواری اهلبیت(ع) و مراسم نمازجمعه بر زبان رانده و خطاب قاتل نسبت به آنان ابراز نموده بود عکس العمل های مختلفی از سوی گروه ها و جریانات جهادی و مذهبی بروز نمود و حجت الاسلام عزت زمانی معاون هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز ضمن ارسال پیامی به استاندار قم گلایه خود را از این سخنان اعلام کرد.

    در همین راستا هیئت ثارالله قم که در ردیف هیات های بزرگ قم بوده و همه ساله در ایام سوگواری فاطمیه مراسمی را برگزار می نماید پیامی را خطاب به معاون هنری سازمان تبلیغات ارسال نمود که جهت اطلاع مخاطبان پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه به اطلاع می رسد.

    جناب حجه الاسلام والمسلمین عزت زمانی ،

    سلام علیکم

    اعظم الله اجورنا و اجورکم

    ضمن تقدیر و تشکر از مواضع حضرتعالی در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام ، همانگونه که مستحضرید امسال ،پس از قریب به چهل سال ،هیئت ثارالله جلسه روضه ایام فاطمیه (س)را فقط بخاطر دستور مقام معظم رهبری در تبعیت از  موازین ستاد ملی کرونا تعطیل نمود .

    حتی با وجود تدارک وسیعی جهت برگزاری مراسم در مصلی قدس قم که با در نظرگرفتن پروتکلها و تدابیری جهت حفظ فاصله اجتماعی دیده بودیم ،فقط به سبب عدم صدور مجوز بهداشتی، مجلس به آن عظمت را برگزار ننمودیم .ناراحتی سخنران جلسه از این موضوع را به جان خریدیم ، خجالت و شرمندگی از مداح جلسه را با وجود دعوت قبلی و برنامه ریزی ایشان پذیرا شدیم و از همه بدتر، ناراحتی و غصه خاموشی چراغ هیئت را تحمل کردیم تا بهانه ای به دست کسی نداده و انگی به  جلسه سوگواری اهل بیت(ع) نخورد و در این میان تنها دلخوشی ما جلوگیری از صدمه به شأن سوگواران فاطمی(س) و هیئت ثارالله بود .

    اما از زمانی که سخنگوی ستاد ملی کرونا ، گستاخانه به مردم قم و مجالس اهل بیت(س)جسارت کرده خدا میداند قلب ما چقدر به درد آمده است.آیا رفتار ما و بسیاری از هیئات های دیگر جز رعایت اصول و موازین بوده است ؟!

    جز تبعیت از ستاد ملی کرونا کاری کردیم ؟

    به چه حقی همه مردم قم را این طور قضاوت کردند ؟!خطاب خجالت آور قاتل به هیئتی ها و مانند ما که مجلس سوگواری را تعطیل کردیم صحیح بود ؟!

    ما باید محاکمه بشویم که در همه شرایط و با وجود انواع سختی ها و مشکلات مالی ،متقبل هزینه های سنگین بهداشتی  جهت رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا شدیم ؟!

    تقاضای ما از جنابعالی این است حداقل به عنوان یک نمونه مستدل و مستند ،عملکرد هیئت ثارالله و بسیاری از هیئت های دیگر را به رخ این افراد ناخلف بکشید !تا کی هیئتی را به بی نظمی و عدم همکاری متهم کنند و ما ساکت باشیم ؟!

    ان شاءالله که در پیشگاه امام زمان(عج الله) و حضرت زهرا (سلام الله علیهما) جوابی برای خود داشته باشیم!مجددا از دفاع تمام قد شما از حریم اهل بیت علیهم السلام طی مکاتبه با استاندار قم  تشکر می نماییم و آرزوی مزید توفیقات روزافزون برای حضرتعالی را داریم .

    سرکشیکیان

    هیئت ثارالله قم

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید