سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: پروژه متروی شهر قم به حرکت خودش هر چند کند ادامه داده است و امیدواریم که فاز اول خط یک مترو در زمان معقولی به بهره برداری برسد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به وضعیت اجرای متروی شهر قم اظهار […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: پروژه متروی شهر قم به حرکت خودش هر چند کند ادامه داده است و امیدواریم که فاز اول خط یک مترو در زمان معقولی به بهره برداری برسد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به وضعیت اجرای متروی شهر قم اظهار کرد: پروژه خط یک متروی قم، یک پروژه پنج ساله می‌باشد که از سال ۹۰ آغاز شده است و براساس برنامه باید این پروژه در سال جاری به پایان می‌رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اگر قرار بود که پروژه خط یک متروی شهر قم به موقع به پایان برسد، دولت باید سالی ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌کرد، اما این اتفاق نیفتاد، دولت در بهترین حالت سالی ۶۰ میلیارد تومان اختصاص داد که آن هم بین مونوریل و مترو تقسیم شد، در مجموع پروژه خط یک متروی شهر قم تأمین مالی مناسبی نداشته است.

ذاکریان افزود: یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری تکمیل پروژه متروی شهر قم است، سعی کردیم که این پروژه متوقف نشود و در این راستا تسهیلات بانکی گرفتیم و برای بحث فروش اوراق مشارکت پیگیری جدی کردیم.

وی با اشاره به شیوه‌های تأمین مالی پروژه متروی شهر قم، گفت: در این راستا ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اخذ شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: پروژه متروی شهر قم به حرکت خودش ادامه داده است، با تکمیل حفاری مکانیزه وارد فازهای بعدی این پروژه می‌شویم، هدف گذاری که ما داریم، بهره برداری از فاز اول خط یک متروی شهر قم از شهرک کامکار تا میدان مطهری است و حدود پنج ایستگاه را در این مسیر داریم.

ذاکریان افزود: به دنبال تکمیل بقیه ایستگاه‌های خط یک متروی شهر قم و خرید واگن‌ها و تجهیزات لازم برای این خط هستیم و پس از آن تملک ایستگاه‌های مترو در دستور مدیریت شهری قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که فاز اول خط یک مترو در اسرع وقت به بهره برداری برسد.