×
×

دانشگاهیان نقش مهمی در تشویق جامعه برای شرکت در انتخابات دارند

  • کد نوشته: 5261
  • استاندار قم با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه گفت: قشر دانشگاهی و محیط های دانشگاهی نقش مهمی در تشویق و تهیج آحاد مردم برای شرکت در انتخابات دارند.

    دانشگاهیان نقش مهمی در تشویق جامعه برای شرکت در انتخابات دارند
  • به گزارش شهرکریمه ، سید مهدی صادقی عصر شنبه در نشست صمیمی با مسئولان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قم درتالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: انتخاب فردی که قرار است، مسئولیت هدایت کشتی نظام را بر عهده بگیرد و با به کارگیری روند و روشی مناسب آینده کشور را تضمین، و به سمت تعالی سوق دهد از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
    وی افزود: ازاین رو هیچ یک از افراد جامعه نباید نسبت به موضوع انتخابات بی تفاوت باشند، و همان گونه که همه بزرگان کشور بویژه رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند، هم مشارکت جدی و حداکثری داشته باشیم و هم بتوانیم از رای و خواست مردم پاسداری و صیانت کنیم.
    وی با اشاره به نقش دانشگاهیان درهر چه پر شورتر برگزار شدن انتخابات به منظور رساندن درصد مشارکت واجدین شرایط به حداکثر میزان خود، افزود: برگزاری یک انتخابات خوب، سالم، قانونی و با حفظ همه حرمت ها و کرامت ها مهمترین هدف همه مسئولان در انتخابات در پیش رو خواهد بود، و به طور حتم امانتی که مردم به عنوان رای به صندوق ها می ریزند، و همچنین هر آنچه که نتیجه آن باشد برای همه محترم و قابل قبول است، تا همانند انتخابات هفتم اسفند ۹۴ شاهد یک انتخابات نمونه در قم در میان استان های کشور باشیم.
    دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.
    صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم دانستن ایجاد ارتباط و تعامل میان دانشگاه های مختلف قم با دستگاه های اجرایی بویژه استانداری گفت: دانشگاه ها باید همواره چنین نیازی را در خود احساس و زمینه را برای تحقق آن فراهم کنند.
    استاندار قم با اذعان به اینکه ما در کشور همه چیز از جمله علم و صنعت را سیاسی کردیم، افزود: داشتن رویکرد سیاسی به موضوع های گوناگون حداقل بر روی بخشی از تصمیم گیری ها تاثیرهای نامطلوب خود را دارد.
    صادقی با بیان اینکه شرط پیشرفت، ارتقاء و تکامل کشور پذیرش انتقادها است، افزود: ما به عنوان استانداری اذعان داریم که در انجام وظایف خودمان در قبال دانشگاه خیلی قوی عمل نکردیم ولی باید با یک هماهنگی جمعی تمام توان، قدرت و منابعی که در اختیار داریم را در جهت حل مشکلات و معضل های مشترک موجود میان نهادهای اجرایی و دانشگاه ها به کار گیریم.
    استاندار قم همچنین موضوع هدایت پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری به سمت کار آفرینی و تولید محصول را نیز ضروری دانست، و افزود: برای اینکه این امر تحقق پیدا کند، پیشنهاد می شود یک طرح پژوهشی به عنوان پایان نامه را به جای یک دانشجو همزمان به چند دانشجو واگذار کنیم.
    در این نشست چند تن از مدیران دانشگاه های مختلف به بیان دیدگاه ها و ارایه راهکارهای خود برای ایجاد تعامل با مجموعه دولت در استان پرداختند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.