آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که تعمیق باورها و تثبیت عقاید صحیح در قلوب مردم به ویژه جوانان اولین و مهم‌ترین گام در انقلابی ماندن است، حوزه های علمیه و روحانیت را پرچمداران انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که دروس حوزه باید منطبق و متناسب با نیازهای نظام اسلامی باشد. به […]

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که تعمیق باورها و تثبیت عقاید صحیح در قلوب مردم به ویژه جوانان اولین و مهم‌ترین گام در انقلابی ماندن است، حوزه های علمیه و روحانیت را پرچمداران انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که دروس حوزه باید منطبق و متناسب با نیازهای نظام اسلامی باشد.

به گزارششهرکریمه  آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز در دومین روز از برگزاری ششمین همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه قم و خراسان که در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی اقامتی امامت مشهد برگزار شد، به موضوع انقلابی بودن حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: انقلابی بودن به مفهوم اسلامی و مدرن و اجتماعی است وتفاوت این انقلاب با سایر انقلاب‌های دنیا، در اسلامی بودن آن است.

وی در ادامه با بیان این که انقلابی بودن چه ارتباطی به حوزه و اسلام دارد و آیا هر انقلابی خوب است چون انقلابی بودن خودش دارای شرایطی است؟ افزود: از صدر اسلام تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی ایران، بیشتر شاهد به ثمر نشستن انقلاب در سطح محدود در جهان اسلام بودیم که دوام چندانی نداشتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی فراگیر تشکیل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که واژه انقلاب در زبان عربی به معنای دگرگون شدن و هر نوع تحولی از حالی به حالی  دیگر است به آیه قرآن کریم «وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» اشاره کردو افزود: تحول برای زندگی امری اجتماعی و ضروری است.

وی با بیان این که از زمانی که انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، دشمنان مخالفت هایی علیه انقلاب اسلامی داشته اند، به نقش مهم روحانیت در مقابله با دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: روحانیت باید انقلابی بماند و به عنوان کسانی که با روح انقلاب آشنا بودند و نقش مهمی در به ثمر رساندن انقلاب داشته اند اهتمام و مراقبت جدی داشته باشند.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که تعمیق باورها و تثبیت عقاید صحیح در قلوب مردم به ویژه جوانان اولین و مهم‌ترین گام در انقلابی ماندن است، به نقش مهم حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه پرچمداران انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان این که دشمن با گسترش رسانه ها، باورها و اعتقادات مردم این مرز و بوم را مورد هدف قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز سایت های دشمن، علیه دین اسلام بپا خاسته اند و هدف شان سست کردن بنیان زندگی ها و خانواده هاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر این که امروز دروس و مباحث حوزوی باید متناسب با نیاز روز و جامعه اسلامی باشند، خاطر نشان کرد: حوزویان باید نسبت به شبهاتی که دشمن در قلوب مومنین و جوانان اسلامی جای می دهد، پاسخگو باشند.

خاطر نشان می شود همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه قم و خراسان رضوی از صبح دیروز با حضور آیت الله نوری همدانی آغاز و تا عصر فردا ۱۹ مردادماه ادامه دارد.

یادآور می شود سخنرانی آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه و حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان  از برنامه های مهم دو روز باقیمانده این همایش خواهد بود.

رسانیوز