×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
در سیاست‌های پژوهشی بازنگری شود/نباید کمیت و تعداد پژوهش موجب افتخار باشد

  • کد نوشته: 3355
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید در سیاست های پژوهشی بازنگری شود و به گونه ای رفتار کنیم که پژوهش‌ها با کیفیت بیشتر مورد توجه بوده و تعداد و کمیت پژوهش موجب افتخار نباشد. به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در نشست پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قم طی […]

    در سیاست‌های پژوهشی بازنگری شود/نباید کمیت و تعداد پژوهش موجب افتخار باشد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید در سیاست های پژوهشی بازنگری شود و به گونه ای رفتار کنیم که پژوهش‌ها با کیفیت بیشتر مورد توجه بوده و تعداد و کمیت پژوهش موجب افتخار نباشد.

    به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در نشست پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی بیان کرد: پژوهش، اصلی‌ترین زمینه پیشرفت توسعه در عرصه‌های مختلف در کشور است و باید بکوشیم با پژوهش و تحقیق هدفمند و مطابق با نیازهای روز، اهداف بلند و مقدس چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور را تحقق بخشیم.

    وی عنوان کرد: در مثلث پژوهش سه ضلع نیروی انسانی فرهیخته، تجهیزات سخت‌افزاری و پول مورد نیاز است که افتخار کشور ما این است که از نیرو انسانی فرهیخته و توانمند در این عرصه بهره می‌بریم.

    ایرانی خواه با اشاره به توطئه‌های گسترده دشمنان گفت: آنها نمی‌خواهند پیشرفت‌های علمی کشور را ببینند و با چشم پوشی از پیشرفت‌های بی‌نظیر در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی و تولید علم، با بزرگنمایی خطاهای محدود فضاهای پژوهشی میهن عزیزمان که در سراسر جهان و در پیشرفته‌ترین مراکز پژوهشی جهان رخ می‌دهد، قصد تخریب و ایجاد مانع در تعالی و پیشرفت و تحقق چشم‌انداز روشن و نوید بخش کشور را دارند.

    وی عنوان کرد: پژوهشگران فرهیخته کشور ما نشان دادند که می‌توانند روی پای خود ایستاده و به همه تهدیدهای علمی با پژوهش و نگاه عمیق علمی پاسخ دهند که این امر نیز موجب وحشت دشمن شده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دشمنان نمی‌خواهند که ایران رشد علمی داشته باشد و از این رو همواره سنگ اندازی می‌کنند و زمانی که این پیشرفت‌های علمی را مشاهده کردند، دست به شیطنت و تخریب‌های گسترده زدند.

    وی عنوان کرد: نکته مهم این است که باید در سیاست های پژوهشی بازنگری شود و به گونه ای رفتار کنیم که پژوهش‌ها با کیفیت بیشتر مورد توجه بوده و تعداد و کمیت پژوهش موجب افتخار نباشد.

    ایرانی خواه گفت: باید در تولید علم تلاش کرده و مقالات علمی در راستای رفع مشکلات کشور باشد، نگاه دقیق به کیفیت تحقیقات و پژوهش‌ها امر مهمی است که باید مد نظر بوده و جایگاه پژوهش را همواره ارتقا دهیم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.