رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم با اشاره به برنامه ابلاغی اشتغال در سال جاری گفت: در ۳ محور اقتصادی، اشتغال‌زایی و حمایتی ۷۰ هزار شغل باید در سال جاری ایجاد شود در این راستا اشتغال‌زایی استانی در قالب کارگروه‌ها پیگیر می‌شود.

به گزارش شهر کریمه، سید حسن رضوی ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به برنامه ابلاغی اشتغال در سال جاری اظهار داشت: در ۳ محور اقتصادی، اشتغال‌زایی و حمایتی ۷۰ هزار شغل باید در سال جاری ایجاد شود در این راستا اشتغال‌زایی استانی در قالب کارگروه‌ها پیگیر می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم بابیان اینکه در بخش کشاورزی ۶۹ هزار، در صنعت و معدن و تجارت ۲۵۰ هزار و در صنایع‌دستی در سطح ملی ۷۰ هزار شغل تعریف‌ شده است، افزود: امسال این مسئله در قالب سند پایش می‌شود و سند ملی آن توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ‌شده است.

وی بابیان اینکه کار سختی در زمینهٔ اشتغال‌زایی در پیش داریم، تصریح کرد: امسال باید دو برابر سال گذشته فرصت شغلی ایجاد کنیم از همین رو باید همه نهادها همدلی لازم را داشته باشند.

رضوی با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید خود را با شتاب استقبال بخش خصوصی در صنعت همگام کنند، اظهار داشت: بر اساس آمار موجود ۴ برابر سال گذشته در ۴ ماهه امسال زمین در شهرک‌های صنعتی استان واگذارشده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه سند مصوب اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌هایی نیز در قالب طرح‌های جاری در حال انجام است.

رضوی با اشاره به ظرفیت گردشگری سه بخش دستجرد، کهک و سلفچگان گفت: علاوه بر این سه بخش، بخش مرکزی نیز ظرفیت معدنی بالقوه‌ای دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی استان بهره‌برداری کرد.