به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسابقات هفته اول و دوم لیگ دسته دوم فوتبال ایران درحالی برگزار گردید که ۲ تیم قدیمی کشورمان ( صبای شهر قم و راه آهن ) در این لیگ حاضر هستند اما بنا به مشکلاتی مثل مالی، کم بودن بازیکن […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسابقات هفته اول و دوم لیگ دسته دوم فوتبال ایران درحالی برگزار گردید که ۲ تیم قدیمی کشورمان ( صبای شهر قم و راه آهن ) در این لیگ حاضر هستند اما بنا به مشکلاتی مثل مالی، کم بودن بازیکن و … در دو هفته نخست در محل مسابقه حاضر نشدند تا بر طبق اعلام  کمیته مسابقات با توجه به حضور نیافتن آنان به ۲ رتبه مسابقاتی پایین تر سقوط کنند.

کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام نمود با توجه به عدم حضور صبای شهر قم در دو دیدار از ‏رقابت‌های لیگ دسته دوم در فصل جاری برابر تیم‌های مس شهربابک و بعثت کرمانشاه، این تیم از جدول مسابقات کنار ‏گذاشته می گردد و به دو رتبه مسابقاتی پایین‌تر سقوط می‌کند. ‏

دسته گلی که فوتبال پایتخت با دست سیاسیون به آب داد

‏همچنین تیم راه‌آهن تهران به سبب عدم حضور در دو دیدار از رقابت‌های لیگ دسته دوم در فصل جاری برابر تیم‌های مقاومت ‏تهران و شهرداری بم، از جدول مسابقات کنار گذاشته می‌شود و به دو رتبه پایین‌تر سقوط ‏می‌کند و پرونده جهت اتخاذ تصمیم‌های بعدی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.

در مورد راه آهن باید بدانید که در سالیان گذشته این باشگاه از تیم های خوب لیگ برتر شمرده می گردید و اصطلاحا گربه سیاه رقبای نیرومند قلمداد می گردید اما سوء مدیریت و …

راه آهن  در سال ۱۳۱۶ در تهران ایجاد گردید و یکی از اولین باشگاه‌های فوتبال در ایران هست. این باشگاه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ و در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌ فرد به شهر ری انتقال یافت تا جلوی انتقال این باشگاه به سایر شهرستان‌ها گرفته گردد، شاید اگر فشار بعضی برای این کار نبود، تیم هایی مثل راه آهن و صبا در لیگ برتر فعالیت می کردند.    در آن زمان به اصرار سازمان تربیت بدنی، هیچ شهری نمی‌توانست بیشتر از دو باشگاه داشته باشد و چون پایتخت کشور، باشگاه‌ های پرسپولیس  و استقلال را داشت، راه‌آهن هم در آستانه انتقال به شهرستانی دیگر بود که با پشتیبانی مردم، رسانه ها و پیشکسوتان این باشگاه به شهر ری رفت.

تاپ 7 صبح سه شنبه دسته گلی که فوتبال پایتخت با دست سیاسیون به آب داد

رخدادی که برای باشگاه‌های پاس ( همدان )، پیکان ( قزوین  – دیگربار به تهران برگشت ) و صبا ( شهر قم ) افتاد. با انتقال راه‌آهن به شهر ری اما این باشگاه قدیمی در عمل در تهران ماند و در سال ۱۳۹۰ در فرا بورس ایران به فروش گذاشته گردید و با نرخ ۱۲۰ میلیارد ریال توسط محمدی فر به نمایندگی از مالکین یک گروه موادغذایی و ۵ شرکت خصوصی در قالب ۵ سهامدار خریداری گردید. در ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۱ شرکت هواپیمائی و گروهی از شرکتهای منسوب به شرکت هلدینگ  اقدام به خریداری سهام این باشگاه کردند که پس از بازداشت صاحب آن، این باشگاه نیز مثل سایر اموال وی، چند ماهی در اختیار دادستانی جای گرفت و پس از آن به هلدینگ دیگری واگذار شد و اکنون هم  بدون وجود بیگانه در بحران تازه ای قرار دارد.

راه آهن در سالیان گذشته بازیکنان جوانی مثل فرشاد پیوس، امیرقلعه نویی، بهتاش فریبا، ناصر محمد خانی و  مثل میلاد محمدی، مهرداد محمدی و … به فوتبال ایران معرفی کرد و علاوه بر این فصل گذشته با دریافت تعداد گل بالا از نساجی مازندران در فوتبال ایران حاشیه ساز گردید اما تاثیری در سقوط این تیم نداشت و آنان اکنون در لیگ دسته دوم حاضر هستند.

صبا هم یکی از باشگاه های ایرانی است که در سال۱۳۸۰ توسط علی صدوق تأسیس گردید و در گذشته با اسم مهمات‌ سازی ارتش به بازی در لیگ‌ های دسته‌ های پایین‌ تر ایران می‌ پرداخت اما در سال ۱۳۸۰ با خرید امتیاز باشگاه صنام به لیگ دسته اول فوتبال ایران ( آزادگان ) آمد و بعد از یک سال به لیگ برتر صعود نمود.

تاپ 7 صبح سه شنبه دسته گلی که فوتبال پایتخت با دست سیاسیون به آب داد

در سال ۱۳۸۷ باشگاه صبا با فشار نمایندگان مجلس از تهران به شهر قم جابه جا و پس از آن از فصل ۱۳۸۸–۱۳۸۷ بازی‌های صبا در ورزشگاه یادگار امام شهر قم برگزار گردید. بیشتر فوتبال دوستان، مربیان و کارشناسان مخالف حضور صبا در شهر قم بودند اما سودی نداشت و این تیم به شهر قم رفت تا آغاز واقعه ی منحل شدن این باشگاه گردد.

صبا که پیشینه قهرمانی در لیگ برتر،  2 بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا، قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام را در کارنامه دارد، در هفته انتهایی فصل ۱۳۹۶–۱۳۹۵ مقابل استقلال خوزستان شکست خورد و به لیگ آزادگان سقوط نمود.

آبی و سفیدپوشان قمی هم در لیگ دسته اول نتیجه های خارق العاده بدی داشتند و بالاخره در فروردین ۱۳۹۷ با نتیجه  عجیب ۸ بر صفر به تیم اکسین البرز شکست خوردند و درحالیکه ۵ هفته به انتهاء بازی‌های لیگ آزادگان باقی مانده بود، سقوط شان را به لیگ دسته دوم حتمی کردند.

تیم فوتبال صبای شهر قم در طول ۹ سال حضور در لیگ برتر، موفق به اکتساب یک مقام چهارمی، یک مقام سومی، قهرمانی در یک دوره جام حذفی در سال جام حذفی فوتبال ایران ۸۴–۱۳۸۳ و قهرمان سوپر جام فوتبال ایران شده‌ هست.

راه آهن با ندانم کاری مسئولین نابود گردید

علی لطیفی پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد وضع بد راه آهن می گوید: متاسفانه تیم ریشه دار و از تاریخی ترین تیم های کشور با ندانم کاری مسئولین نابود گردید. راه آهن تیم قدمت دار و پر قدرتی در جنوب شهر بود که طی چندین دهه بازیکنان و مربیان بسیاری را به فوتبال ما معرفی کند. بی شک مسئولین فوتبالی و غیر فوتبالی مقصر رخدادهای و انحلال تیم هایی مثل راه آهن هستند. فوتبالی از این حیث که بعضی مسئولین و فوتبالی ها با مدیریت ضعیف و … حکم به ضربه وارد کردن این تیم دادند و غیر فوتبالی ها هم افرادی که غیر فوتبالی تیم در دست شان بود و علت تضعیف شدن راه آهن کردید.

با سقوط باشگاه های قدیمی فوتبال، گناه و جنایت فراوان می گردد

مربی پیشین راه آهن دنبال کرد: نابود شدن باشگاه راه آهن را باید از اکنون به مسئولین تبریک اظهار کرد. راه آهن در جنوب شهر اعتبار بسیاری برای نوجوانان و جوانان داشت و باید ارزیابی کرد که به چه سبب تیم بزرگی مثل راه آهن  نابود گردید. به چه سبب تیم هایی مثل راه آهن، بانک ملی، صبا و تیم های مطرح شهرستانی باید منحل گردند. آمارها نشان داده که زمانیکه تیم های فوتبال در آن منطقه نباشند، بزهکاری، گناه و جنایت فراوان می گردد و مسئولین برای برطرف مشکلات باید چاره تازه ای بیاندیشند.

تاپ 7 صبح سه شنبه دسته گلی که فوتبال پایتخت با دست سیاسیون به آب داد

فوتبالی ملی از نابود شدن باشگاه های قدیمی آسیب می کند

پیشکسوت فوتبال استقلال در مورد معرفی بازیکنان جوان از راه آهن اضافه کرد: اگر تیمی مثل راه آهن نباشد، فوتبالیست های مستعد به سمت گناه و جنایت می روند و دیگر بازیکن هایی مثل فرشاد پیوس، امیر قلعه نویی، بهتاش فریبا و ناصر محمد خانی توان ندارند پروش نمی یابند که بتوانند به تیم ملی هم کمک کنند. فوتبال ملی از نابود شدن باشگاه های قدیمی آسیب می کند و مسئولین فدراسیون فوتبال باید از آن جلوگیری کنند.

عمر صبا در فوتبال ایران کوتاه بود

لطیفی در مورد باشگاه صبا هم اظهار کرد: صبا در دوران ما وارد فوتبال گردید و اقدامات خوبی در این تیم انجام می گردید. صبا در سال های قدیم تیم متمولی بود و نتیجه بسیار خوبی می گرفت و عمر این تیم بسیار کوتاه بود. . شهر قم توان ندارد در فوتبال خودی نشان دهد و مگر آنکه از دسته های پایین تر و زیر گروه تیم بیاورند تا قدر آن را بدانند. کسانیکه یک شبه به پول می رسند، قدر آن را نمی دانند و مسئولین فوتبال شهر قم هم در قبل تیم صبا همین طرز اندیشه را داشتند و علت نابود شدن این تیم گردیدند.

زیادتر بخوانید:

راه آهن روی ریل خارج شدن از فوتبال

صبا و راه آهن یک قدم تا سقوط به لیگ دسته سوم

تیم صبای شهر قم در آستانه ی انحلال