×
×

دست درج کرد افزار ایرانی را بگیرید تا بماند…

  • کد نوشته: 11607
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از همدان چند سالی هست پای درج کرد افزار ایرانی- اسلامی در بازار لوازم التحریر ایران باز شده هست که باید این مبحث را به فال نیک گرفت حتی علی رغم بعضی مشکلات کیفیت در آنان. باید توجه داشت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از درج […]

    دست درج کرد افزار ایرانی  را بگیرید تا بماند…
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از همدان چند سالی هست پای درج کرد افزار ایرانی- اسلامی در بازار لوازم التحریر ایران باز شده هست که باید این مبحث را به فال نیک گرفت حتی علی رغم بعضی مشکلات کیفیت در آنان.

    باید توجه داشت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از درج کرد افزار ایرانی- اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگسازی هست تا این با اهمیت بتواند برای خانواده و محصلین به عنوان اولین گزینه انتخابی باشد.

    اگر نتوانیم در سنین کودکی و نوجوانی شخصیت های اصیل ایرانی ـ اسلامی خود را به نسل جدید معرفی کنیم قطعاً همین نسل در آینده توان ندارد رابطه خوب و معناداری را با این شخصیت ها ایجاد کند، پس لازم هست پیش از آنکه دشمن از آن سوی مرزها خوراک فکری و تربیتی را با ترفندهای متفاوت آماده کند مردم و مسؤولان با پشتیبانی همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی رسالت خود را در این امر با اهمیت به انجام برسانند.

    برای تهیه گزارش سری به بازار قدیمی خرید لوازم التحریر که به صحافخانه سرشناس هست زدم در میان انبوه خریداران به خانواده ای برخورد کردم که به اتفاق سه فرزند دختر خود برای خرید درج کرد افزار به بازار آمده بودند، گپ و اظهار کردی با این خانواده که خود را «زندی» معرفی کردند، داشتیم.

    فارس: چند درصد از درج کرد افزارهای شما ایرانی هست؟

    زندی: سال کنونی همه کالاهایی که خریدیم ایرانی هست، هدفم از این کار را هم یک کلمه هست «حمایت از کارگر ایرانی».

    فارس: سخن از کالای ایرانی گردید لطفاً چند مارک ایرانی را از بین درج کرد افزارها برایمان بگویید؟

    زندی: خیلی از مارک های ایرانی را نمی شناسم و به مدد فروشنده های معتبری که می دانم کالای ایرانی می فروشند نسبت به خرید اقدام می کنم، البته زیادتر اقدامات ایرانی را در قیاس با کالای بی کیفیت چینی توان دارم به خوبی تشخیص دهم. هر چند دوست دارم تمام مارک ها و برندهای ایرانی را بشناسم اما در کمال تأسف تبلیغات در راستای درج کرد افزار ایرانی ضعیف هست.

    در مجموع اقبال من به استفاده از کالای ایرانی هست و دور کالای چینی را خط کشیده ام، لوازم التحریر چینی فوری پس از یکی دوبار استفاده کیفیت خود را از دست می دهد در کمال تأسف هر کالای چینی را که تا امروز خریدم خیلی فوری خراب شده هست.

    از خرید کالای ایرانی راضی هستم

    فارس: هنگام خرید زیادتر برای شما کیفیت اولویت دارد یا نرخ کالا؟

    زندی: قطعاً کیفیت در کنار نرخ برایم با اهمیت هست. در کمال خوشبختی تا امروز هر چه کالای ایرانی خریدم به اندازه مطلوب از آن استفاده کردم و رضایت داشتم.

    فارس: فرزندان شما زیادتر تمایل به خرید چه نوع کالایی دارند؟

    زندی: بدون اغراق می گویم خانواده ما سال کنونی تمایل بیشتری به خرید کالای ایرانی دارند. هر زمان که نگاه کنم در داخل مغازه ای جوانی فروشنده هست اهتمام می کنم برای پشتیبانی از آنان از همان مکان خریداری کنم. در حقیقت زمانی توان داریم از جوانان این مرز و بوم پشتیبانی نماییم که همه تمایل به خرید کالای ایرانی دارا باشند.

    فارس: سال کنونی وضع نرخ ها در بخش درج کرد افزار چه طور بود؟

    زندی: سال کنونی همه نرخ ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و همین مبحث علت شده تا قدرت خرید مردم کاهش پیدا نماید. امید دارم که شرایط به شکلی باشد که قدرت خرید همه خانواده ها زیادتر گردد.

     آن سوی بازار خانواده ای را نگاه کردم که برای خرید درج کرد افزار به اتفاق فرزند خود به بازار آمده بود و سخت مشغول خرید بودند، اظهار کرد وگویی با آنان داشتم، خواستم خودشان را معرفی کنند، مادر خانواده خود را خادمی معرفی کرد و با روی خوش به سوالتم

    به جای پشتیبانی از کارگر چینی، کارگر ایرانی را پشتیبانی می کنم

    فارس: بفرمایید چه نوع درج کرد افزارهایی را برای خرید انتخاب کردید؟

    خادمی: به صورت حتم ۹۸ درصد از خرید ما سال کنونی از نوشت‎افزارهای ایرانی- اسلامی هست و سبب آن هم پشتیبانی از کارگر ایرانی و اشتغال ‎آفرینی برای جوان هاست، اعتقاد دارم به جای اینکه کارگر چینی را تقویت نماییم باید کارگر ایرانی را تقویت نماییم و در این زمینه غنی شویم.

    البته در کمال تأسف به سبب نبود جنس همانند ایرانی وادار گردیدم که دو قلم از از درج کرد افزارها را بیگانه بگیرم. سال گذشته که درج کرد افزار بیگانه خریدم دخترم به هیچ عنوان از کیفیت آن راضی نبود و سال کنونی با توجه به شرایط اقتصادی کشور برایم با اهمیت بود که کالای ایرانی تهیه کنم.

    فارس: لطفاً چند مارک ایرانی را برای آشنایی مخاطب های اسم ببرید؟

    خادمی: در کمال تأسف خیلی کم مارک های ایرانی را می شناسم. همین امروز متوجه گردیدم که مارک «فکتیس» همین امروز متوجه گردیدم که مارک «» ایرانی هست. مارک «دایناسور و خودکار کیان» را می شناسم. در کمال تأسف در راستای تبلیغ مارک های ایرانی کم کاری شده وگرنه مردم تمایل زیادی به خرید کالای ایرانی دارند.

    فارس: نقاط قوت و ناتوانی کالای ایرانی چیست؟

    خادمی: تبلیغ بسیار کم و محدود هست. بنظرم چون حمایتی از این کالاها نمی توان گاهی در تبلیغ کالای ایرانی کم کاری می گردد! شاید هم یکی از علل بی کیفیتی بعضی از کالاهای ایرانی عدم استقبال مشتری از این کالاهاست و ما نیز در این زمینه مسؤولیم. اگر پشتیبانی نماییم به مرور زمان کیفیت آن زیادتر می گردد.

    فارس: نرخ درج کرد افزارها چقدر در قیاس با سال گذشته افزایش پیدا نموده هست؟

    خادمی: سال کنونی واقعاً نرخ ها بالا رفته؛ اهتمام کردم اقلامی را که بنظرم ضروری هست را بخرم و از لوازم التحریری که از پارسال باقی مانده استفاده نمایم.

    فارس: چه کنیم که خرید کالای ایرانی برای خانواده و فرزندان اولویت باشد؟

    خادمی: فرهنگ سازی در این زمینه بسیار با اهمیت هست و این فرهنگ در ابتدا از درون خانواده و پدر و مادر شروع می گردد.

    من کالای ایرانی را می خرم هرچند که کیفیت لازم را نداشته باشد به امید آنکه با پشتیبانی از کارگر ایرانی تا سال آینده هم چرخه تولید بچرخد و هم کیفیت کالا افزایش پیدا نماید.

    با این وجود به نظر می آید درج کرد افزار ایرانی- اسلامی سال کنونی اقبال بیشتری نسبت به سال های گذشته پیدا کرده و این مبحث نیازمند پشتیبانی مسؤولان کشوری و استانی هست.

    سال کنونی پشتیبانی از کالای ایرانی از آنجایی اهمیت دارد که مقام معظم رهبری در بیان چشم انداز حرکت مردم و مسؤولان در شروع سال جدید فرمودند، « بنده در شعارهای سال، طبق معمول مسؤولان را مخاطب قرار می دهم اما سال کنونی مخاطب، همه آحاد ملت من جمله مسؤولان

    وی در ادامه مساله کلیدی سال کنونی را نیز مثل سال های قبل، مساله اقتصاد و معیشت مردم قرائت کردند و با اهتمام بر «تولید ملی» به عنوان کانون بنیادی در حل مشکلات اقتصادی کشور، اضافه کردند: اگر تولید ملی با همت و پیگیری همه گیر شتاب بگیرد، زیادی از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه گذاری حل خواهد گردید و عارضه های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت، بر همین اساس، اسم و شعار سال کنونی را «حمایت از کالای ایرانی» قرار دادند.

    امید هست همگان با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و پشتیبانی از کالای ایرانی دسیسه دشمن ها را در بخش های متفاوت من جمله اقتصادی خنثی کنیم.

    ====================

    گزارش از سیده لیلا آقامیری

    ====================

    انتهای پیام/و

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.