معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید در ساختار تبلیغی به سمت شیوه تبلیغ نوین حرکت کرد گفت: قطعاً باید در این عرصه از ظرفیت خود مبلغان استفاده کنیم و در پی حجیم کردن ساختار ستادی نباشیم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اعزام مبلغ کشور که پیش از ظهر امروز در ساختمان اعزام مبلغ اوقاف قم برگزار شد اظهار داشت: مراسمی که تدارک شده به‌عنوان تکریم و زحمات از مدیری است که در این مجموعه در عرصه تبلیغی فعالیت کرده است.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که اگر بصیرت کاملی به عرصه جهانی داشته باشیم خواهیم فهمید دشمنان توسط رسانه و روش‌های تبلیغی جدیدی که آماده کرده‌اند با شدت و حدت و ناتوی جمعی و جهانی به دنبال نشانه گرفتن تفکر بشریت هستند تا تسلط در عرصه مدیریت داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: استکبار جهانی تنها مانع اصلی در مقابل خود را اسلام ناب و قران می‌بیند از همین رو با بعضی از کشورها که دایه دار اسلام هستند کاری ندارد چراکه این کشورها در جهت اهداف آن‌ها گام برمی‌دارند.

شرفخانی با بیان اینکه شعار اصلی اسلام ناب مبارزه با ظلم است، تصریح کرد: امروز یهود و صهیونیسم تنها اسلام ناب را در مقابل خود می‌بیند و امروز جهان غرب و قسمت عظیم بلوک شرق که ناتوی فرهنگی را آغاز کرده‌اند حتی در کشورهای خود از بی‌دینی و عدم هویت دینی خسته شده‌اند و به دنبال هویت جدید هستند.

وی اهانت به کلام‌الله مجید را مورد اشاره قرار داد و افزود: بعد از اهانت به کلام‌الله مجید شاهد بیشترین خرید از این کتاب الهی بودیم چرا که مردم دنبال یک آرامش الهی هستند و در این کارزار می‌بینیم که بشریت کاسه گدایی هویت دینی را در دست گرفته‌اند، دشمن در این زمینه با تشکیل فرقه‌های انحرافی در جهت تهیه خوراک جوامع بشری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تأمین نیاز بشریت با حقیقت‌های غیرواقعی است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که شاهد آشفته‌بازار مکاتب دینی و فرقه‌ها در جهان هستیم، از طرف دیگر مردم نیز دنبال حقیقت هستند، از همین رو اگر به دنبال ابلاغ حقیقت اصلی و تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) هستیم، مهم‌ترین ساختار آن اعزام مبلغ است چرا که جایگاه تبلیغی ما در جهان مبارزه با جنگ نرم و مبارزه با معنویت‌های کاذب است تا بتوانیم در این عرصه پیام خداوند متعال را با روش‌های نوین به‌کل جهان عرضه کنیم.

شرفخانی با بیان اینکه جایگاه تبلیغ دارای جایگاه نبوت و رسالت اهل‌بیت(ع) است، گفت: کسانی که در این راه قدم می‌گذارند ادامه‌ دهنده راه انبیا هستند از این‌ رو برای تأثیرگذاری بیشتر باید در عرصه تبلیغ تحول تبلیغی را داشته باشیم در غیر این صورت عقب خواهیم ماند.

وی ادامه داد: امروز نباید در عرصه تبلیغ تنها به عرصه‌های سنتی و منبر اکتفا کنیم چرا که در این صورت اثر تبلیغی کم خواهد بود بنابر این باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا مباحث اسلامی را حاکم بر جامعه کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اگر در عرصه تبلیغ حوزه‌های علمیه وارد نشوند قطعاً عده‌ای دیگر نیز که دنبال مکاتب انحرافی هستند این عرصه را در دست خواهند گرفت و اندیشه سکولار یا امثال آن را القا خواهند کرد.

شرفخانی اظهار داشت: مبلغان زمانی می‌توانند در عرصه جامعه جهانی وارد شوند که ساختارهای تبلیغی را نزدیک کنیم و حتی پیش رو باشیم همان‌طور که مقام معظم رهبری دغدغه تبلیغ در عرصه فضای مجازی و رسانه دارد ما نیز باید دغدغه مند باشیم چرا که در این زمینه کم‌کاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید در ساختار تبلیغی به سمت شیوه تبلیغ نوین حرکت کرد، خاطرنشان کرد: قطعاً باید در این عرصه از ظرفیت خود مبلغان استفاده کنیم و در پی حجیم کردن ساختار ستادی نباشیم چرا که در صورت گرفتار شدن در این چالش در جهت پیش برد هر چه سریع‌تر اهداف دچار مشکل خواهیم بود.