جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن به قابل احترام بودن توان نظامی و بازدارندگی ایران اذعان دارد و قدرت دفاعی ما برای آنها باور پذیر و واهمه آمیز شده است.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار سید مجید موسوی در آیین افتتاحیه نمایشگاه آسمان اقتدار «دستاوردها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم، بیان کرد: یکی از اهداف مهم این نمایشگاه جهاد تبیین و بیان بخشی از توانمندی‌های شگرف نیروی هوافضای سپاه است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس منویات رهبری معظم انقلاب، اصل شکل‌گیری هندسه قدرت در تراز انقلاب اسلامی را در حال پیاده سازی کردن است.

موسوی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه موشکی با راهبرد، ترسیم مسیر و هدایت های مقام معظم رهبری بدست آمده است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وجود جوانان مومن و متبحر در عرصه هوافضا، اظهار داشت: سیر پیشرفت در حوزه موشکی ایران به قدری رسیده که امروز توانایی نقطه زنی برای موشک‌های ایران کاملا فراهم شده و برد موشکی نیز تا ۲ هزار کیلومتر رسیده است.

وی اضافه کرد: در عرصه پهپادی نیز با استفاده از دانش بومی، قابلیت‌های بردهای مختلف و مداومت در پرواز و تنوع در ساخت پهپادها رسیده ایم.

موسوی عنوان کرد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه پدافندی نیز به ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی دشمن در برد بیش از هزار کیلومتر به همراه سامانه های مختلف دست یافته است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: برغم اینکه عرصه دفاعی جزو پیچیده ترین حوزه‌های دانشی است‌ و سرریز این دانش سبب توسعه و رشد سایر عرصه های صنعتی می‌شود، اما جمهوری اسلامی با اطمینان کامل از توانمندی‌های داخلی به توان بومی سازی قابل توجهی رسیده و هیچگونه وابستگی را در این عرصه به خود راه نداده است.

وی گفت: بدلیل بومی بودن تجهیزات و فناوری های نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متناسب با توانایی و ویژگی‌های دشمنان، سلاح های مورد نیاز ساخت و ضمن تبدیل نقطه قوت دشمن به نقطه ضعف‌شان، قدرت بازدارندگی ویژه‌ای نیز بوجود آمده است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن به قابل احترام بودن توان نظامی و بازدارندگی ایران اذعان دارد و قدرت دفاعی ما برای آنها باور پذیر و واهمه آمیز شده است.

پایان پیام/