خطیب جمعه قم اظهار کرد: تلاش گسترده‌ای برای تضعیف محور مقاومت در منطقه وجود دارد و از کشور عراق و جریانهای گوناگون شیعی و سنی در این کشور می‌خواهیم که همبستگی و هوشیاری کامل در مقابل بیگانگان داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در خطبه‌ اول نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه سنت پیشوایان معصوم ما فراخواندن همه‌گان به استفاده از فرصت‌های پایانی ماه شعبان بوده، عنوان کرد: سخنان ائمه اطهار (ع) درباره این روزها، همه لبریز از شور و شوق در استقبال از ماه مبارک رمضان است.

 

وی افزود: ماه رمضان، ماهی‌ست که بیش از چهل ویژگی و صفت برای آن در روایات آمده و درب‌های جهنم در این ماه به روی مسلمین بسته شده است و شیاطین به بند کشیده شده‌اند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه ماه رمضان را ماهی سرشار از خیرات و برکات دانست و گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت زمانی می‌باشد که از ملکوتی اعلی برخوردار است؛ این ماه مبارک عید اولیای الهی و از برترین فرصت‌ها برای بندگان است.

 

وی اضافه کرد: در ملکوت و واقعیت نهان زمان‌ها، قبل از اتفاقات بعدی تفاوت‌هایی وجود دارد؛ در این صورت بالاترین زمان‌ها ماه رمضان و قله آن نیز شب‌های قدر است.

 

خطیب جمعه قم گفت: این فرصت بسیار ویژه از یک شکوه و فروقی برخوردار است که در هیچ زمانی نیست؛ ملک و ملکوت رمضان، ویژگی‌های ذاتی و اکتسابی دارد که باید قدردان این زمان باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه به خاطر ویژگی‌های خاص ماه رمضان، بستر رشد فردی و اجتماعی فراهم است، بیان کرد: فلسفه روزه رشد فردی و مقاومت در برابر وسوسه‌های شیطان است؛ روزه اراده را محکم و استوار در راه خدا می‌کند.

 

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: در باب رشد اجتماعی، رمضان ماه مواسات و همدلی با فقیران است و روزه گرفتن یک فرهنگ بوده و این ماه مبارک یک مدرسه تربیتی است.

 

وی ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ملت شریف ایران در این روز بزرگ با همت والا و آراء نورانی، ورق‌های شیطانی را کنار زدند و حکومت الهی را برپا کردند؛ نیمه دوم قرن چهاردهم با انوار انقلاب اسلامی و مجاهدت شهدای گرانقدر رقم خورده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: در چهل و سه سال گذشته، ملت قدرتمند ایران در مقابل جنگ هشت ساله، کودتاها، گروهک‌سازی‌ها، تلاش برای تجزیه کشور، ترورهای بی‌نظیر، تحریم‌های ظالمانه، تبلیغات غربی‌ها علیه انقلاب و تحریف حقایق و جنگ ادراکی و فکری دشمنان، ایستادگی کرده و همیشه پیروز میدان بوده است.

 

وی بر وجود ضعف جدی در حوزه معیشت مردم تاکید کرد و گفت: ملت ایران بدون اعتنا و تسلیم شدن به دشمنان، می‌تواند راه تکامل و ترمیم را طی کند و دشمنان هم بدانند که آرزوی سقوط و تنزل ایران از این جایگاه بزرگ تمدنی را به گور خواهند برد.

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به بازگشایی مجدد مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بیان کرد: نظام علمی و فرهنگی کشور در این دو سال و اندی کرونایی لطمه جدی خورده است و باید با رعایت اصول بهداشتی به سمت فعالیت در نظام آموزشی در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها حرکت بکنیم و به تقویت مباحث علمی و فرهنگی بپردازیم.

 

وی با بیان اینکه همه روحانیون و طلاب باید به جهاد تبیین و تبلیغ معارف دینی در ماه رمضان، بپردازند، اظهار کرد: هیئت امنای مساجد، ائمه جماعت، مردم عزیز و جوانان پرشور و انقلابی تلاش کنند در ماه مبارک رمضان با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مساجد را رونق بخشیده و برنامه‌های درست و دقیق معرفتی و فرهنگی باید افزایش پیدا کند.

 

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه تلاش گسترده‌ای برای تضعیف محور مقاومت در منطقه وجود دارد، عنوان کرد: از کشور عراق و جریانهای گوناگون شیعه و سنی در این کشور می‌خواهیم که همبستگی و هوشیاری کامل داشته باشند و مقابل بیگانگان بیدار باشند.

 

وی با اشاره به اتفاق رذیلانه اخیر در تعرض ساحت امام راحل در قم، تصریح کرد: این رویداد زنجیره‌ی دسیسه‌هایی است که سلطنت طلب‌ها و منافقان برای خدشه وارد کردن به صفوف یکپارچه ملت ایران دنبال می‌کنند.

 

خطیب جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: با این آتش‌افروزی‌ها چیزی تغییر نمی‌کند بلکه آتش عشق به امام راحل در دل‌های ملت ایران افروخته خواهد شد و همه ما در دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب یکپارچه هستیم و خواهیم ماند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه