مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه مردم را برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند و اعلام داشتند که حضور آنها موجب امنیت و آسایش در کشور می شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از  خبرگزاری رسا، مراجع تقلید و علما مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرده اند؛ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود تنور اتتخاباتی را داغ می داند و می گوید قرائن نشان می دهد، تنور انتخابات داغ شده و مردم حضور جدی در پای صندوق های رای خواهند داشت و این جای خوشحالی است که جوانان پای صندوق های رای با شور و نشاط حضور پیدا می کنند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی نیز بیان می کند مردم باید حضور حداکثری داشته باشند و واجب است که همه شرکت کنند چون به سرنوشت انسان مربوط است و انسان نباید بی تفاوت باشد، جهاد امروز این است که مردم در صحنه حاضر باشند و در انتخابات شرکت کنند و نشان دهند که به نظام علاقه مند هستند.

حضرت آیت الله حسین مظاهری در بیانیه ای مردم ایران را به حضور در صحنه انتخابات دعوت کرده و چنین می گوید ملّت بزرگوار ایران! جمعه ۲۹ اردیبهشت، صحنۀ سرنوشت‌‌ساز دیگری برای شما مردم مسلمان و فهیم است تا بار دیگر با پدید آوردن یک حضور آگاهانه و پرشور، هم اقتدار و ایمان خود را به منصۀ ظهور درآورید و هم آیندۀ این سرزمین اسلامی را رقم بزنید.

بی‌شک شما ملّت حقّ‌جو و بصیر، با دقت و آگاهی کامل، در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهید شد و به امید خداوند سبحان، با خلق حماسۀ دیگری، بدخواهان و مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی را نا‌ امید خواهید ساخت، ان‌شاء‌الله.

آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری نیز با ابراز امیدواری از افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات، افزایش مشارکت مردم در انتخابات را موجب افزایش قدرت کشور می‌داند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) در همایش وارثان انبیا که در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد حضور حداکثری مردم در انتخابات را یک فریضه الهی توصیف کرد.

 آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در نامه ای رمز پیروزی انقلاب، سرافرازی نظام اسلامی و پیشرفت کشور را اتحاد و همدلی و حضور جدی مردم در صحنه و ولایت مداری آنها می داند و تأکید می کند حوزه‌های علمیه نیز در کنار مردم شریف و جوانان رشید برعزم خویش در همراهی مردم و شرکت در انتخابات استوار خواهد بود.

آیت الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین و مدیر مرکز  فقهی ائمه اطهار با تصریح بر این که شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است بیان می کند ملت فهیم و متدین و انقلابی ایران برای صیانت از کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استمرار اهداف امام خمینی و حفاظت از ارزشها و رشد و تعالی کشور با حضور خود در پای صندوق های رای بار دیگر عظمت خود را به جهانیان ثابت خواهد کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برنده این انتخابات رییس جمهور همه ملت خواهد بود و مردم عزیز با توجه به ملاکها ی اساسی  و معیارها رای خواهند داد.