×
×

دنیاطلبی آدم را مسیولیت گریز می کند

  • کد نوشته: 11636
  • علیرضا ناجی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: ریشه مسیولیت پذیری، سَألَ هست. به این مفهوم کسی که مسئول می‌شود، یعنی مورد سؤال واقع قرار می‌گیرد. وی اضافه کرد: مسیولیت پذیری یعنی آنکه آنچه بر عهده فرد هست را آنقدر خوب مدیریت کند تا هنگامی که از او سوالی کردند، در ازای وظیفه […]

    دنیاطلبی آدم را مسیولیت گریز می کند
  • دنیاطلبی آدم را مسئولیت‌گریز می‌کند

    علیرضا ناجی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: ریشه مسیولیت پذیری، سَألَ هست. به این مفهوم کسی که مسئول می‌شود، یعنی مورد سؤال واقع قرار می‌گیرد.
    وی اضافه کرد: مسیولیت پذیری یعنی آنکه آنچه بر عهده فرد هست را آنقدر خوب مدیریت کند تا هنگامی که از او سوالی کردند، در ازای وظیفه ای که به عهده دارد، بتواند جواب دهد
    مسئول اجرایی دبیرخانه کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان گفته بود: گستره مسئولان آدم، شمل حیطه‌های مختلفی می‌شود، به عنوان مثال مسئولیت‌های فردی همین اعضا و جوارح آدم که به طور امانت به وی واگذار شده و آدم باید بتواند به نحو درست و مطابق دستو‌رالعمل خداوند از آنان استفاده کند‌ را دربردارنده می‎شود.
    مسیولیت در ازای خدا نیز این‌گونه می‌باشد که آدم در مقابل نعمت‌های خدا پاسخگو باشد. .
    این کارشناس دینی با بیان اینکه آدم در حیطه اختیار خودش، مسیولیت دارد و قسمتی از رخدادهای عالم، نقشی ندارد، اظهار کرد: خداوند در یک‌سری از امور به آدم اختیار داده و روز قیامت هم از همان امور مورد اختیار سؤال می‌شود.
    یکی از علت‌های ناقصه برای پژوهشگر شدن معلول فعل آدم، در اختیار آدم است‌، سایر علت‌های دیگر در اختیار آدم نیست که این هم با عدالت خدا و هم با مفهوم قضا و قدر سازگار هست.
    وی گفته بود: هنگامی که انسان‌ها نسبت به حلال و حرام و دستورات خدا دغدغه‌مند نباشند و هر حرامی را با توجیه‌گری حلال کنند، نتیجه این می‌شود که مسئولیت‌پذیر نمی‌شوند. تنبلی موجب بی‌اعتنا شدن به مسئولیت‌ها می‌شود، بعصی به سبب دنیاگرایی، مسیولیت خود را فراموش می‌کنند. جبرگرایی هم از دیگر عاملان مسئولیت‌گریزی هست.
    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.