×
×

دهمین سالگرد تاسیس کنفرانس اسلامی جوانان در آلمان جشن گرفته شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 38827
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از سایت کنفرانس اسلامی جوانان، اعضای کنفرانس اسلامی جوانان در آلمان، امسال، دهمین سالگرد تأسیس آن را جشن می‌گیرند. این کنفرانس در واقع انجمنی است که با هدف ترویج گفت‌وگوی میان جوانان مسلمان در آلمان تشکیل شده است. در هر یک از برنامه‌های این انجمن، اعضا و شرکت‌کنندگان […]

    دهمین سالگرد تاسیس کنفرانس اسلامی جوانان در آلمان جشن گرفته شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از سایت کنفرانس اسلامی جوانان، اعضای کنفرانس اسلامی جوانان در آلمان، امسال، دهمین سالگرد تأسیس آن را جشن می‌گیرند. این کنفرانس در واقع انجمنی است که با هدف ترویج گفت‌وگوی میان جوانان مسلمان در آلمان تشکیل شده است. در هر یک از برنامه‌های این انجمن، اعضا و شرکت‌کنندگان درباره جایگاه اسلام و مسلمانان در آلمان به گفت‌وگو می‌پردازند و شرایط جامعه‌ای متنوع و متکثر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

    کنفرانس اسلامی جوانان آلمان یک سال پس از انتشار کتاب جنجالی و ضداسلامی “ آلمان خود را از بین می‌برد «اثر تیلو سارازین» تشکیل شد. سارازین، سیاستمدار و نویسنده اسلام‌ستیز آلمانی با نوشتن کتاب فوق تلاش کرد تا روحیه ضداسلامی را فضای جامعه آلمان ترویج کند. از این‌رو، یکسال پس از چاپ کتاب “آلمان خود را از بین می‌برد” جوانان مسلمان از اقصی‌نقاط آلمان گرد یکدیگر جمع شدند تا انجمنی را پدید آورند که اساس فعالیت‌های آن بر آلمانی متنوع، متمرکز شده است. تا آن زمان، هیچ انجمن جوانی در آلمان تلاش نکرده بود تا دغدغه‌های اسلام و جامعه مسلمانان را مورد بررسی قرار دهد. این در حالی است که در هر جامعه‌ای، مهاجران و پناهجویان باید به عنوان شهروندانی با حقوق و فرصت‌های برابر مورد توجه قرار گیرند و خواسته‌هایشان مطرح شود.

    پروفسور نایکا فروتن، مدیر مؤسسه تحقیقات ادغام و مهاجرت در برلین و از اعضای کنفرانس اسلامی جوانان در این باره گفت: «مهاجران باید مطالبه‌گر باشند و نیازها و خواسته‌هایشان را مطرح کنند. معمولاً نسل سوم مهاجران بهتر در این زمینه عمل می‌کنند. وقتی به سیاستمداران و دولت فشار وارد شود، آن‌ها تلاش می‌کنند تا شرایط را تغییر دهند.»

    دکتر اسماً سلیمان، رئیس کنفرانس اسلامی جوانان نیز درباره شرایط این انجمن گفت: «با گذشت ۱۰ سال از تأسیس این انجمن در آلمان، حالا ما می‌توانیم صدای خود را به گوش بسیاری از شهروندان و سیاستمداران برسانیم و خواسته‌هایمان را بیان کنیم. با این وجود، ما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم. در حال‌حاضر، اعضای انجمن، جوانانی با پیشینه فرهنگی و نگرش متفاوت هستند، اما هدف همه آن‌ها کمک به انسجام اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز در آلمان است.

    زهره یاری، از اعضای اصلی و جوان کنفرانس اسلامی جوانان نیز در این باره گفت: «ما برای شنیدن نظرات یکدیگر و پذیرش دیدگاه‌های مختلف دور هم جمع می‌شویم و معتقدیم که شهروندان و سیاستمداران آلمان باید مسلمانان را به عنوان بخشی از جامعه بپذیرند. در این راستا ما هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد. کنفرانس اسلامی جوانان آلمان مانند پلی است که مسیر رسیدن به جامعه‌ای متنوع و متکثر را هموار می‌کند و از این‌رو، سیاستمداران آلمانی باید توجه بیشتری به این انجمن داشته باشند.»

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید