امام جمعه قم با اشاره به اینکه در آستانه ولادت حضرت معصومه (س) هستیم، گفت: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین در عرصه‌هایی همچون نشر معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) و تبیین روز دختر و رسالت بانوان در جامعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: امروز همزمان با سالروز جنایت مزدوران شاه در مدرسه علمیه فیضیه قم است و این مزدوران نشان دادند که شعار «جاوید شاه» به معنای اهانت به امام صادق (ع)، اهانت به حوزه علمیه و مرجعیت شیعه است.

 

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: ویژگی اول مکتب امام جعفر صادق (ع) این بود که مکتب ایشان استقرار مکتب اسلام ناب محمدی است. نهضت علمی این امام، ذخایر گرانقدر نبی مکرم اسلام (ص) را آشکار کرد.

 

امام جمعه قم تصریح کرد: دومین ویژگی مکتب امام صادق (ع) در خط سیاسی آن حضرت، تبیین افکار حکومت دینی و ولایت فقیه برای اوقات و اماکنی که دسترسی به امام ندارند بود.

 

وی افزود: دیگر ویژگی مکتب امام صادق (ع) مکتب عقلانیت در مقابل زائل گرائی و سطحی نگری، مکتب اخلاق و عرفان در مقابل معنویت‌های باطل و عرفان‌های کاذب و مکتب عدالت در برابر جبرگرایی بود.

 

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: شاخصه بعدی مکتب امام صادق (ع) احیاگری امر اهل بیت از طریق احیای نهضت عاشورا و برپایی مجالس سیدالشهداء (ع) بود.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری بیان کرد: تذکر مهم رهبری به رئیس و اعضای شورای اسلامی این بود که امروز در مسائل کشور و برای عبور از مشکلات باید مانند دوران دفاع مقدس نیاز به قیام، جهاد و اخلاص است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون حادثه تلخ فروریختن ساختمان متروپل در آبادان اذعان کرد: به بازماندگانِ جان‌باختگان این حادثه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم؛ خطاب به مسئولان مربوطه اعلام می‌کنم که باید نسبت به استحکام ساختمان‌ها و نظام مهندسی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی در مصلی قدس قم و ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران برپایی این مراسم گفت: شرکت‌کنندگان در این مراسم با آرمان‌های امام راحل و شهدای روحانی تجدید پیمان کردند.

 

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه روحانیت همیشه پیشتاز جهاد، ایثار، خدمت به مردم بوده است، گفت: روحانیت در سیل، زلزله، دفاع مقدس، دفاع از حرم و کرونا نشان دادند که همیشه در کنار مردم بوده‌اند و تخریب‌های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت هستیم، خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) بانویی عالمه، مهاجره فی سبیل الله و مجاهده بود. این دهه فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین در عرصه‌هایی همچون نشر معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) و تبیین روز دختر و رسالت بانوان در جامعه است.

 

انتهای پیام/