[ad_1] رضا امانی دبیر دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، با بیان این که مسابقات بین المللی قرآن کریم همه ساله از طرف سازمان اوقاف برگزار می شود، اظهار داشت: این مسابقات یکی از بزرگترین مسابقات جهان اسلام است. وی افزود: این مسابقات امسال بخش […]

[ad_1]

رضا امانی دبیر دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، با بیان این که مسابقات بین المللی قرآن کریم همه ساله از طرف سازمان اوقاف برگزار می شود، اظهار داشت: این مسابقات یکی از بزرگترین مسابقات جهان اسلام است.

وی افزود: این مسابقات امسال بخش های مختلفی دارد که حفظ و قرائت از جمله بخش های مهم آن است و یکی دیگر از قسمت های این مسابقات، جشنواره پژوهش های قرآنی است که در حاشیه مسابقات بین المللی در استان قم برگزار می شود و متولی آن نیز دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است.

امانی با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در قم اظهار داشت: این همایش که فراخوان آن در سال گذشته داده شده است، در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ به کارخود پایان خواهد داد. 

وی افزود: این همایش با شرکت بیش از ۷۰۰ محقق و پژوهشگر داخلی و خارجی و با حضور میهمانانی از کشور‌های مختلف در سالن بین المللی قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود.

دبیر دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با اشاره به فراخوان مقالات این دوره از همایش با موضوع «قرآن کریم و ایمان به وعده‌های الهی» خاطرنشان کرد: در پایان حدود ۵۲۰ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه مرکزی همایش ارسال شد که مقالات در چند بخش مورد داوری قرار گرفت و در نهایت آثاری به بخش پایانی راه پیدا کردند.

وی اضافه کرد: پس از داوری مقالات توسط داوران و پژوهشگران مطرح کشوری، تعداد ۳ مقاله برتر در بخش داخلی و ۳ مقاله برتر در بخش خارجی در آئین اختتامیه تجلیل خواهند شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به برنامه های روز اختتامیه افزود: این برنامه که روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار خواهد شد که دارای بخش های مختلف است، صبح یکشنبه نشست‌های تخصصی علمی و بعد از ظهر نیز از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برنامه‌های آئین اختتامیه برگزار خواهد شد.

امانی در پایان خاطرنشان کرد: آئین اختتامیه این دوره از همایش، همزمان با سی‌وششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و با حضور بیست محقق قرآنی از هفت کشور: عراق، لبنان، سوریه، عمان، تونس، هند و پاکستان برگزار خواهد شد./۱۳۳۰/ج

[ad_2]