مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری دوره کوتاه مدت «معصومه شناسی» همزمان با ایام معصومیه خبر داد. به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مریم شهبازی با اعلام این خبر اظهار داشت: تبیین ابعاد مختلف شخصیت بانوی کرامت، بیان اقوال تاریخی پیرامون شخصیت ایشان، […]

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری دوره کوتاه مدت «معصومه شناسی» همزمان با ایام معصومیه خبر داد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مریم شهبازی با اعلام این خبر اظهار داشت: تبیین ابعاد مختلف شخصیت بانوی کرامت، بیان اقوال تاریخی پیرامون شخصیت ایشان، تبیین جایگاه ایشان در میان اهل‌بیت(ع) و بیان نکاتی درباره زیارت‌نامه این بانوی بزرگوار و تعلیم این زیارت‌نامه از سوی امام معصوم(ع) از مهم‌ترین محورهای برگزاری این دوره کوتاه‌مدت است.

مسئول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: منابع تاریخی پیرامون شخصیت حضرت معصومه(س) بسیار اندک بوده و به‌عبارت‌دیگر اطلاعات تاریخی دقیقی از زندگی ایشان در دست نیست.

شهبازی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف حضرت معصومه(س) از سفر به ایران تنها دیدار برادر نبوده بلکه ایشان برای یاری امام زمان خود رنج هجرت و کوچ از موطن را به جان خریدند؛ تبیین ابعاد شخصیتی ایشان به نشر فرهنگ ولایتمداری و بصیرت افزایی در جامعه کمک شایان توجهی می‌کند.

وی افزود: با توجه به افشاگری حضرت معصومه سلام‌الله علیها در مسیر سفر خود به ایران در باب حقیقت ولایتعهدی و خطری که از جانب مأمون، جان امام رضا علیه‌السلام را تهدید می‌کرد قافله ایشان از سوی مأموران مأمون عباسی مورد تعقیب قرار گرفت و همراهانشان که همگی از محارم ایشان بودند، در مسیر سفر به شهادت رسیده و ایشان به علت ارادت اشعریان قم پس از شهادت یاران، شهر قم را به‌عنوان محل استراحت و رحلت شهادت گونه خود انتخاب کردند.

مسئول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه حضرت معصومه(س) با انتخاب قم به‌عنوان محل دفن خود رسالتی را که از سوی اهل‌بیت(ع) به ایشان واگذارشده بوده را به‌درستی انجام دادند، گفت: بارگاه  بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) محلی برای تلاقی علم و ایمان است و برگزاری دوره‌های معارفی پیرامون شخصیت ایشان می‌تواند در حل مشکلات امروز جامعه اسلامی و بشری راهگشا باشد.

شهبازی تصریح کرد: در دوره معارفی کوتاه‌مدت« معصومه شناسی» سعی خواهد شد که اهداف تبلیغی حضرت معصومه(س) از سفر به مرو برای شرکت‌کنندگان با توجه به منابع تاریخی در حد ممکن توضیح داده شود.

وی افزود: این دوره کوتاه‌مدت معارفی از ۱۲ دی‌ماه آغازشده و به مدت سه روز تا ۱۵ دی‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی صبوحی، کارشناس دوره‌های معارفی آستان حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت.

مسئول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) یادآور شد: این دوره معارفی در سالن امام خامنه‌ای آستان حضرت معصومه(س) برگزارشده و علاقه‌‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند با شماره‌های ۳۷۱۷۵۴۱۰ تماس حاصل کنند.