استاد حوزه و دانشگاه گفت: بالابردن میزان مالیات مشکل بودجه دولت را حل می‌کند اما آیا مشکل گران شدن کالا را نیز حل می‌کند، دولتمردان باید در برخورد با کارفرمایان منعطف‌تر عمل کنند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در مورد وداع با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حضرت رسول(ص) فرموده‌اند، خدایا این ماه مبارک را آخرین ماه روزه ما قرار مده، اگر از دنیا رفتیم و نبودیم که این ماه را درک کنیم، ما را جزو محرومان قرار نده و از کسانی که بهره‌مند از ماه مبارک رمضان هستند قرار بده.

وی با تأکید بر احیای شب عید فطر افزود: در حدیثی آمده روز عید ملائکه سر راه‌ها می‌ایستند، و به مردمی که به سمت نماز عید می‌روند، می‌گویند خداوند امروز گناهان بزرگ را می‌بخشد و ثواب عظیمی به انسان می‌دهد، از این حدیث استفاده می‌شود که مردم در روز عید در خانه نمانند.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه خداوند در روز عید بر بندگان خود مباهات می‌کند، افزود: در این روز در نماز عید خداوند را با ۸ ویژگی صدا می‌زنیم و در این دعا، بندگان مهم‌ترین دعایی را که از خداوند می‌خواهند این است که خداوند ببخش بر ما هر آنچه را که بهترین بندگانت از تو درخواست می‌کنند و دور کن ما را از هر آنچه بندگان صالحت از آن دوری می‌کنند.

رفیعی با تأکید بر پوشیدن بهترین لباس در روز عید ابراز کرد: اعمال ما در عالم دیگر بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارد برای نمونه کارمندی که ۱۵ روز سرکار می‌رود و نیمه دیگر ماه را سرکار نرود، به‌اندازه همان مقداری که سرکار رفته حقوق دریافت می‌کند، اما در عالم دیگر این‌گونه نیست، ممکن است کاری از ما سر بزند و این کار سبب از بین رفتن اعمال خوب ما بشود.

وی حفظ عمل را از خود عمل مهم‌تر دانست و خاطرنشان کرد: بزرگان دینی ما مرتب تأکید بر عاقبت‌به‌خیری و حفظ اعمال داشتند، برخی صادقانه وارد ماه رمضان شده‌اند اما صادقانه از آن خارج نشده‌اند و اعمال آن‌ها حبط شده است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی بابیان اینکه برخی کارها کل عمل را از بین می‌برد، افزود: خداوند در سوره مبارکه بقره آیه ۲۱۷ می‌فرماید اگر کسی مرتد شود یعنی آگاهانه و عالمانه جلوی دین بایستد تمام اعمال او از بین خواهد رفت و اعمال این گروه کاملاً حبط خواهد شد. احمد بن هلال و علی بن محمد شلمقانی ازجمله اشخاصی بودند که در طول دوران زندگی خود منحرف‌ شدند و اعمال آن‌ها حبط شد و کافر از دنیا رفتند.

وی یکی از عوامل حبط اعمال را ریا بیان تصریح کرد: خداوند در قرآن فرموده که صدقه مخفی ثوابش بسیار بیشتر از ریا است، اینکه می‌بینیم گاهی توفیقات انسان کم می‌شود علتش همین ریا در عمل است، عامل دیگر حبط اعمال بی‌احترامی به پیامبر اکرم(ص) و ائمه (ع) است و این مسئله در آیات و روایات فراوانی بیان‌شده است، درنتیجه پذیرش ولایت امیرالمؤمنین و حب اهل‌بیت(ع) را از عواملی بیان کرده‌اند که شرط پذیرش اعمال است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر زنی به شوهر خود بگوید که در زندگی تو خیری ندیدیم، عمل آن روز این خانم حبط خواهد شد، چراکه یکی از ویژگی‌های زن مسلمان خوب همسرداری کردن و گرم نگه‌داشتن کانون خانواده است، البته آقایان نیز نباید سوءاستفاده کنند و بدخلقی در خانه داشته باشند.

رفیعی خوش‌خلقی و مهربانی را سبب ترقی انسان بیان کرد و افزود: بالابردن مالیات میزان مشکل بودجه دولت را حل می‌کند اما آیا مشکل گران‌شدن کالا را نیز حل می‌کند؟ دولتمردان باید در برخورد با کارفرمایان منعطف‌تر عمل کنند و باید با واقع‌بینی مالیات به مردم بسته شود چراکه آن‌ها علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی مردم را حل می‌کنند و هزینه دولت را کاهش می‌دهند، ازاین‌رو دولتمردان باید از صاحبان کارخانه و کارفرمایان حمایت کنند، چراکه این امر سبب عنایات خداوند متعال می‌شود.