×
×

استاندار قم در برنامه گفتگوی ویژه خبری:
رئیس جمهور پیگیر مونوریل و فرودگاه قم است

  • کد نوشته: 39398
  • استاندار قم از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حل مسئله فرودگاه و مونوریل قم در سفر پیش رو خبر داد.

    رئیس جمهور پیگیر مونوریل و فرودگاه قم است
  • به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید محمد تقی شاهچراغی شامگاه دوشنبه در برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه با توجه به آشنایی و اشراف بنده در مسئولیت گذشته در استان قم، مشکل اصلی مردم این استان همانند بقیه استان‌ها مسئله اقتصادی است، گفت: استان قم به دلیل شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان و ورود ۲۰ میلیون زائر در سال با مشکلات زیرساختی فراوانی روبرو بوده است.

    استاندار قم مسکن و اشتغال جوانان را دیگر مسائل و مشکلات مردم در استان قم دانست و افزود: مردم حق گله‌مندی از مسئولان را دارند و در بازدیدهای میدانی و جلسات مختلف با حضور افراد و گروه‌های مختلف می‌بایست این مسائل با همکاری مسئولان استان در زمان بندی مناسب حل می‌شده است.

    وی با اشاره به اینکه مسائل استان باید با تلاش و زمانبندی منطقی و در جریان قرار دادن مردم از این زمان بندی برطرف شود، ادامه داد: خط قرمز ما عدم پاسخگویی مدیران دستگاه‌های مختلف است و هر مدیری در استان باید پاسخگوی اعمال کارکنان زیرمجموعه خود نیز باشد و مردم و گروه‌های مختلف حق مطالبه مسائل خود را از آنها دارند.

    شاهچراغی با بیان اینکه هیچ مدیری حق عدم پاسخگویی به مردم را در مسائل مختلف ندارد، گفت: از رسانه‌های استان قم خواهشمندم مسائل و مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف و متفاوت را به گوش مسئولان برسانند .

    مسئولین نیز باید نگاه خود را از بالا به پایین تغییر بدهند و مشکلات مردم را حل کنند و شرط حضور مدیران در استان قم حل مسائل و مشکلات در زمان بندی مشخص شده است و مدیری که بر طبق قانون به وظایف خود عمل نکند، نباید به مدیریت در استان قم بپردازد.

    وی با اشاره به اینکه سیزدهمین سفر دولت، به استان قم خواهد بود افزود: این سفر در روز نهم دی ماه و به صورت مردمی خواهد بود و برای این سفر مقدماتی پیش بینی شده است که بازدیدها و جلسات مختلفی نیز در راستای حل مشکلات و مسائل مردم برگزار خواهد شد.

    استاندار قم از برگزاری جلسات متعدد قبل از انجام سفر رئیس جمهور برای پیگیری امور مردم به قم خبر داد و گفت: جلساتی در سطح وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در تهران و استان قم برای رفع مشکلات زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی و مسئله مونوریل … برگزار شده است و آنچه نهایی شود به صورت رسمی از طریق رئیس‌جمهور در نشست خبری به مردم قم اعلام خواهد شد.

    شاهچراغی مهمترین دستاوردهای سفر را انتقال مسائل و مشکلات مردم به رئیس جمهور دانست و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و جلسات متعددی که با افراد مختلف برگزار شده مسائلی از جمله فرودگاه، مترو، مونوریل، مسئله زیست محیطی و … با حضور رئیس جمهور و مسئولان دیگر مطرح خواهد شد و برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

    استاندار قم با بیان اینکه امیدواریم با همت در شهرداری قم و بقیه دستگاه‌های مرتبط پروژه خط یک مترو به بهره‌برداری برسد افزود: موانع ادامه فعالیت‌های عمرانی فرودگاه قم نیز برطرف شده است و امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در قم مقرر شد با برگزاری جلسات مرتبط به زودی شاهد تکمیل عملیات عمرانی فرودگاه باشیم.

    وی با بیان اینکه برای مسئله مونوریل در روزهای گذشته مسائل و راهکارهای مختلفی مطرح شده است ادامه داد: دولت و رئیس جمهور تاکید بر احیای پروژه مونوریل قم دارند اما چگونگی آن با تشکیل کارگروهی استانی و ملی جمع‌بندی و به سمع و نظر خواهد رسید.

    استاندار قم با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته اراضی ۵۶۰ هکتاری به قم الحاق شد اما پاسخگوی تمام نیاز مردم قم نخواهد بود، گفت: ۶۳ هزار واحد مسکونی پیش بینی دولت برای استان قم در ۴ سال آینده خواهد بود که امیدواریم پاسخگوی نیاز جامعه هدف باشد.

    وی پیوست نگاری در زمینه‌های مختلف را دیگر مسئله ساخت واحدهای مسکونی در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری بیان کرد و افزود: مردم برای رفع امور مختلف خود مثل مدارس فرزندان یا رفع و رجوع کاری از آن منطقه به قم یا پردیسان بروند و باید مسائل آنها در همان منطقه رفع شود.

    شاهچراغی با بیان اینکه مسائل و مشکلات مختلفی در بافت قدیمی قم برای مردم در گذشته ایجاد شده است گفت: در اجرا و پیگیری برخی طرح‌ها در استان قم که همزمان با سفر رهبر انقلاب برای آنها تصمیم‌گیری شده و بودجه نیز اختصاص یافته است.

    دفتر رهبر انقلاب بودجه و هزینه تقبل کرده خود را پرداخت کرده اما برخی دستگاه‌های استان در این زمینه کم لطفی می‌کنند و هنوز سهم خود را برآورد نمی‌کنند تا این مسائل و مشکلات مردم خاتمه یابد و پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد.

    وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های مختلف آموزشی در اطراف پردیسان نیز زمین‌هایی به آنها در گذشته واگذار شده است افزود: اگر مسائل و مشکلات این زمین‌ها با توجه به وجود زیرساخت‌های مختلف در این مناطق حل شود متناسب با شرایط موجود بخشی از این زمین‌ها برای ساخت مسکن دولتی با تخصیص هزینه کمتر صورت خواهد گرفت.

    استاندار قم رفع مشکل محلات و مناطق حاشیه در استان قم را از جمله مسائلی دانست که در سفر ریاست جمهوری به قم پیگیری خواهد شد گفت: شهرداری نقش اساسی در رفع مشکلات مردم این مناطق دارد و البته مسائل زیادی را نیز حل کرده است، اما نیازمند حل مشکل به صورت جهادی توسط تمامی دستگاه‌های مرتبط در استان خواهیم بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.