عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در قم گفت: امروز جبهه استکبار از درون در حال فروپاشی است و اتحادیه اروپا دم از جدایی از آمریکا می‌زند که این نشان از پیروزی ملت غیور ایران و به ثمر نشستن شعار مرگ بر آمریکای مسلمانان جهان است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری شهرکریمه، راهپیمایی روز جهانی قدس مانند سال‌های گذشته باحضور پرشور مردم قم از حرم حضرت معصومه(س) آغاز و تا مصلی قدس ادامه پیدا کرد. در این راهپیمایی شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، شیخ عیسی قاسم و… حضور پیدا کردند.

مردم قم در این راهپیمایی ثابت کردند که همچنان حامی، یاور و صدای مردم مظلوم فلسطین هستند و تا فروپاشی رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل دست از کار نخواهند کشید.

*رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمر خود قرار دارد

آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: با عنایت پروردگار متعال امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری اتحاد دارد و با توکل به خداوند متعال مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است.

وی با بیان اینکه امروز بر همه آزادیخواهان به خصوص مسلمانان لازم است با وحدت و یکپارچگی از این حرکت حمایت کنند، افزود: همه بدانند رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته و ان شا الله فرمایش امام عزیز برای ریشه کنی این غده سرطانی محقق خواهد شد.

این مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ایران با تکیه بر عنایت خداوند متعال و حمایت ملت شریف ایران مستحکم‌تر خواهد بود و با حفظ وحدت و خدمت بیشتر و حل مشکلات خصوصاً معیشت این مردم وفادار به اسلام و انقلاب نقشه دشمنان را علیه ملت خنثی خواهد شد.

*حضور مردم موجب امیدواری دوستان و ناامیدی غاصبان شده است

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: مردم عزیزمان امسال نیز حضور باشکوهی در راهپیمایی رقم زده‌اند تا ورق زرین دیگری را به کارنامه خود اضافه کنند.

وی از حضور سنین مختلف در راهپیمایی روز قدس یاد کرد و ادامه داد: حضور مردم عزیز باعث امیدواری دوستان و ناامیدی و فروپاشی رژیم غاصب، کودک کش و اشغال‌گر اسرائیل شده است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه حضور مردم موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن می‌شود، تصریح کرد: مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی کوبیده و آمادگی خود را برای حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم اعلام کرده‌اند.

*جبهه استکبار از درون در حال فروپاشی است

آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلی قدس اظهار کرد: امروز ما می‌بینیم که در بین جامعه اسلامی جنگ‌ها، خون‌ریزی‌ها، فقر و بسیاری از مشکلات، رخ داده است اما روز قدس روز بازگشت به خانه رسول خداست که در قرآن کریم به این موضوع اشاره شده است.

وی بیان کرد: در سوره مبارکه انعام بشارت داده شده که بازگشت به خانه رسول و اطاعت از رسول خدا (ص) تحقق خواهد یافت و آغاز بازگشت به سوی حضرت رسول از زمان انقلاب شکوهمند اسلامی و به دست امام راحل  تحقق یافته است و صبر، استقامت و پایداری مردم ایران پس از انقلاب در برابر تحریم ها، تهاجم فرهنگی و توطئه‌های داخلی و خارجی ستودنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امروز در عراق، پاکستان، هندوستان، ترکیه، لبنان، سوریه، الجزایر و همه جای جهان اسلام کم و بیش حالت عجیب حضور مردم در میدان و اعلام پیوستگی به محور مقاومت تحقق یافته و این به معنای پیروزی ملت ایران و جبهه مقاومت  و به ثمر رسیدن تلاش امامین انقلاب و شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه امروز جبهه استکبار از درون در حال فروپاشی است، مطرح کرد: اتحادیه اروپا امروز دم از جدایی از آمریکا می‌زند و جهان در حال جبهه گیری در مقابل آمریکا است که این نشان از پیروزی ملت غیور ایران و به ثمر نشستن شعار مرگ بر آمریکای مسلمانان جهان است.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: نتیجه اصرار ملت ایران بر حرکت در مسیر انقلاب و ادامه مقاومت در برابر دشمنان، بازگشت به خانه رسول اتفاق می‌افتد؛ این استقامت و آمادگی برای شهادت که در بین مردم و جوانان فلسطین وجود دارد بی‌سابقه است و مقاومت خستگی‌ناپذیر آنها به معنای بازگشت به خانه رسول (ص) و حیات مجدد امت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی در حال تجدید حیات و آمادگی برای خیزش بسیار بزرگ تمدنی است، ابراز کرد: امروز آمادگی برای شکل گیری یک امت واحده و مقاوم در برابر استکبار به وسیله انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده و ما مطمئن هستیم که پیروزی جهانی نزدیک است.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: امیدواریم مدیران کشور، از این مدیریت جهادی که در پیش گرفته‌اند، دست بر ندارند و راه مدیریت جهادی را بر طبق آنچه که مقام معظم رهبری فرموده است، ادامه دهند و این جهاد اقتصادی به وسیله مدیران جهادی و تلاش همه‌گانی به عرصه توفیق نائل شود.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاسی نیز موفقیت‌های بسیاری را شاهد بوده‌ایم، گفت: در عرصه فرهنگی نیاز به تلاش است و از مسئولان فرهنگی انتظار تلاش بیشتر داریم؛ حوزه علمیه و علمای اسلام از این موضوع نگران هستند و ما در این زمینه احتیاج به یک انقلاب فرهنگی داریم.