[ad_1] علی رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه نظارت بر شهرداری‌ها و شوراها یکی از وظایف شورای عالی استان‌ها است، گفت: برای تحقق این وظیفه تعامل سریع با مردم با حضور ریاست قوه قضائیه سامانه ملی «ثبت تخلفات و شکایات مردمی» را در شورای عالی استان‌ها راه اندازی کردیم. رئیس شورای […]

[ad_1]

علی رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه نظارت بر شهرداری‌ها و شوراها یکی از وظایف شورای عالی استان‌ها است، گفت: برای تحقق این وظیفه تعامل سریع با مردم با حضور ریاست قوه قضائیه سامانه ملی «ثبت تخلفات و شکایات مردمی» را در شورای عالی استان‌ها راه اندازی کردیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: مهمترین عملکرد این سامانه، ثبت تخلفات و شکایات مردم از شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تاکید بر این نکته که دلیل راه اندازی سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایات مردمی دسترسی نداشتن مردم به مسئولان عالی رتبه کشور است، ادامه داد: از طریق سامانه مذکور شکایات ثبت شده مردم پس از بررسی و رسیدگی، به مسئولان عالی رتبه انتقال داده می‌شود.

احمدی از گره‌گشا بودن ثبت شکایات مردمی در سامانه ملی ثبت تخلفات خبر داد و گفت: هنگامی که مسئولی در کشور مرتکب تخلف می‌شود از چشم مردم پنهان نمی‌ماند و شکایت از آن مسئول می‌تواند از فسادهای دیگر در کشور جلوگیری کند.

وی استفاده از افراد مورد اطمینان به عنوان «ناظر امین» در شهرهای مختلف جهت راستی آزمایی و صحت سنجی شکایات ثبت شده مردم در سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایات مردمی را یادآور شد و افزود: «ناظران امین» در این سامانه می‌توانند نقش مؤثر در برقراری عدالت را ایفا کنند.

[ad_2]