آیت الله سعیدی با بیان اینکه رسانه‌های جهان، اسلام وانقلاب را سانسور می‌کنند که رسانه‌های داخلی رسالت مهمی برعهده دارند، گفت: در میان کشورهای جهان، ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و خبرهایی که از ایران به جهان منتقل می‌شود دارای ارزش بیشتری است. به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید‌محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در […]

آیت الله سعیدی با بیان اینکه رسانه‌های جهان، اسلام وانقلاب را سانسور می‌کنند که رسانه‌های داخلی رسالت مهمی برعهده دارند، گفت: در میان کشورهای جهان، ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و خبرهایی که از ایران به جهان منتقل می‌شود دارای ارزش بیشتری است.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید‌محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: پیش از آنکه حضرت معصومه (س) به دنیا بیایند امام صادق (ع) نسبت به جایگاه و اهمیت شهر قم و کرامت کریمه اهل بیت (س) سخنان گوهرباری را بیان کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه شهر قم نسبت به دیگر شهرها متفاوت است و کار رسانه‌ای در این شهر نیز باید متفاوت باشد، افزود: خبرنگاران قمی باید به این نکته توجه داشته باشند که نسبت به پوشش خبرها دقت لازم صورت بگیرد و خبرهای آنها مشکلات کمتری داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی کار رسانه‌ها را بسیار مهم و مورد توجه دانست و گفت: هر کشوری که قدرت رسانه‌ای را بر مبنای کیفیت و ابزار و اقتضای مخاطب ارتقاء دهد در این زمینه  موفق می‌شود و موثرتر است.

وی بابیان اینکه رسانه‌های جهان، اسلام و انقلاب اسلامی را سانسور می‌کنند که رسانه‌های داخلی در این زمینه وظیفه و رسالت مهمی برعهده دارند، گفت: در میان کشورهای جهان، ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و محتوای خبرهایی که از ایران به جهان منتقل می‌شود دارای ارزش بیشتری است.

امام جمعه قم تصریح کرد: بینش و تفکر و آموزهای دینی و الگوها در نظام اسلامی مبنا قرار دارد و با الگوگیری از این سه موضوع باید در زمینه‌های مختلف فعالیت کرد.

وی با اشاره به خفقان دوران امام صادق (ع) عنوان کرد: در زمان حکومت بنی‌عباس تاحدودی فضا باز شد و امام صادق (ع) در این فضا فرهنگی را منتشر کردند که تا امروز نیز ادامه دارد و با اقدامات خود مکتب اهل‌بیت (ع) را نشر و تبیین کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه رسانه‌های جهان در جریان کودتای ترکیه مواضع خاصی ارائه دادند، افزود: در کودتای اخیری که در کشور ترکیه اتفاق افتاد خبرهای عجیبی از این کشور منتقل می‌شد که در این زمینه اصحاب رسانه به چند گروه تقسیم شدند.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: برخی از خبرنگاران که از کودتای ترکیه مطلع بودند موافق این حرکت بودند و برخی در جریان بودند اما مخالف بودند و برخی از این کودتا بی‌خبر بودند ولی برای آن اهمیتی قائل نشدند.

وی پوشش خبرهای کودتای ترکیه توسط رسانه‌های ایران را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: خبرنگار جمهوری اسلامی ایران با ابزار بسیار کمی که در اختیار داشت پوشش رسانه‌ای بسیار خوبی از کودتای ترکیه ارائه کرد و مستندات بسیار خوبی نشان داد که به نظر من یکی از خبرنگاران ممتازی است که باید از وی تقدیر شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسئولان قم باید حریم خبرنگاران را نگه دارند، خاطرنشان کرد: خدمتی که خبرنگاران ارئه می‌دهند، باید شایسته شهر قم باشد و با خیرخواهی و حسن‌نیت در راستای رفع مشکلات استان قم گام اساسی بردارند.

منبع: تسنیم