امام جمعه قم گفت: رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی رضایت خداوند را در نظر بگیرند و جانب اخلاق را رعایت کنند، رسانه‌ها باید آگاه باشند که راهزنانی وجود دارند که با اهداف شوم خود می‌خواهند اعتبار و آبروی رسانه‌ها را زیر سؤال ببرند، بنابراین نباید اجازه عمل را به آنها بدهند. به گزارش شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد […]

امام جمعه قم گفت: رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی رضایت خداوند را در نظر بگیرند و جانب اخلاق را رعایت کنند، رسانه‌ها باید آگاه باشند که راهزنانی وجود دارند که با اهداف شوم خود می‌خواهند اعتبار و آبروی رسانه‌ها را زیر سؤال ببرند، بنابراین نباید اجازه عمل را به آنها بدهند.

به گزارش شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مسوولان بسیج رسانه کل کشور با اشاره به اهمیت رسانه‌ها اظهار کرد: صداقت در کار رسانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که با استفاده از این ویژگی می‌توانند در زمینه مصلحت جامعه گام بردارند و منافع ملی را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه به منافع جناحی خود اهمیت می‌دهند و نسبت به مصلحت ملی بی‌توجه هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت دو ویژگی صراحت و صداقت در کار رسانه‌ای، گفت:‌ با این ویژگی‌ها رسانه‌ها می‌توانند در بین مردم مقبول باشند، در حالی که در صورت غفلت از این امر هویت ذاتی آنها زیر سؤال می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نباید مسائل فرعی را بر مباحث اصلی انقلاب ترجیح دهند که نمونه آن را در حادثه آتش‌سوزی پلاسکو شاهد بودیم که برخی رسانه‌ها مسائل فرعی را در اولویت قرار دادند، در حالی که وظایف و اولویت‌ها برای مردم و رسانه‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب به طور مناسب تبیین شده بود.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: رسانه‌ها نباید از تقویت نظام غفلت کنند بلکه باید تقویت منافع نظام را در اولویت امور خود قرار دهند، اگر به این مسائل پایبند باشند علاوه بر افزایش اعتماد مردم، می‌توانند در برطرف کردن مشکلات موجود مؤثر باشند.

وی با اشاره به اهمیت اخلاق‌مداری در رسانه‌ها گفت:‌ رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی رضایت خداوند را در نظر بگیرند و جانب اخلاق را رعایت کنند، رسانه‌ها باید آگاه باشند که راهزنانی وجود دارند که با اهداف شوم خود می‌خواهند اعتبار و آبروی رسانه‌ها را زیر سؤال ببرند، بنابراین نباید اجازه عمل به آنها را بدهند.منبع: فارس قم