×
×

رعایت پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت برای دفن قربانیان کرونا درقم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 28392
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مرتضی سقائیان نژاد شامگاه شنبه در گفتگویی با اشاره به انجام اقدامات لازم توسط شهرداری قم جهت حفظ امینی شهر برای مقابله با کرونا، افزود: ۱۰ کمیته در شهرداری برای بررسی همه موارد مختلف جهت مقابله با کرونا تشکیل شده است. وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه […]

    رعایت پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت برای دفن قربانیان کرونا درقم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مرتضی سقائیان نژاد شامگاه شنبه در گفتگویی با اشاره به انجام اقدامات لازم توسط شهرداری قم جهت حفظ امینی شهر برای مقابله با کرونا، افزود: ۱۰ کمیته در شهرداری برای بررسی همه موارد مختلف جهت مقابله با کرونا تشکیل شده است.

    وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه قم، افزود: چنانچه در کشتار مسائل بهداشتی رعایت نشود، گوشت با ورود به شهر می‌تواند منبع بسیاری از بیماری‌ها باشد بنابراین برای مقابله با بیماری، شستشو به صورت دقیق انجام می‌گیرد.

    شهردار قم با اشاره به افزایش تسهیلات در بهشت معصومه (س) تصریح کرد: افراد فوت شده به واسطه کرونا در بهشت معصومه (س) دفن می‌شوند بنابراین باید در این آرامستان علاوه بر توجه به پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی، پروتکل‌های مراجع تقلید را نیز مورد توجه قرار گیرد.

    شستشوی روزانه شهر توسط خودروهای شهرداری

    وی گفت: خودروهای سبک به صورت روزانه با جت‌های فشار قوی به شستشوی شهر می‌پردازند و همه محلات شهر قم نیز مورد میکروب زدایی قرار می‌گیرد.

    سقائیان‌نژاد ادامه داد: پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی به صورت دائمی مورد میکروب زدایی قرار می‌گیرد.

    وی در خصوص فعالیت‌های انجام گرفته در پارک‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: پارک‌ها شامل محله‌ای، پارک‌های در محدوده مشخص و پارک‌های بزرگ می‌شود که از مردم تقاضا داریم که در پارک‌ها حضور نیابند و بوستان غدیر بسته شده و بوستان علوی نیز به زودی بسته می‌شود.

    شهردار قم با اشاره به انجام عملیات میکروب زدایی در پارک‌ها، افزود: آتش نشانی در ابعاد مختلف به ضد عفونی نقاط مختلف شهر از جمله پارک‌ها می‌پردازد.

    ضدعفونی ناوگان حمل و نقل

    وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل با همکاری سپاه پاسداران و ارتش به صورت دقیق در حال ضد عفونی ناوگان حمل و نقل است.

    سقائیان‌نژاد در خصوص فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی نیز افزود: ۹۰ درصد کاهش حضور افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، داشته‌ایم و تاکسیرانی و اتوبوس رانی دائماً در حال ضد عفونی هستند.

    وی بیان کرد: در گذشته ۷۰۰ تن زباله در قم دفن می‌شد که ۳۰۰ تن تبدیل به کود کمپوست می‌شد اما اکنون همه زباله‌ها آلوده است و به همه زباله‌ها مانند زباله‌های بیمارستانی توجه می‌شود و از شرایط دفن پسماند بیمارستانی برای همه پسماندها استفاده می‌کنیم یعنی برای برخی از آنها با زباله سوز عمل و برخی در عمق بیشتری دفن می‌شود.

    شهردار قم در خصوص نحوه شستشوی فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا نیز افزود: عصاره آبی که در نتیجه شستشوی اموات استفاده می‌شود به طور کلی از محیط زیست دور می‌شود و در جای دیگر دفن می‌شود.

    افزایش ۱۷۰ دستگاه اتوبوس طی امسال

    وی در خصوص فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه حمل و نقل تصریح کرد: به منظور افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی، ۱۷۰ دستگاه اتوبوس اضافه شد و ۱۲۰ دستگاه نیز در حال اورهال شدن است که به دلیل تحریم‌ها برای خرید هر اتوبوس حدود ۲ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

    سقائیان نژاد با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹ به منظور رفع مشکلات حمل و نقل نزدیک به ۳۵۰ دستگاه اتوبوس اورهال می‌شود، گفت: طی سال ۹۸ تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در شهر قم نوسازی شده است.

    وی در خصوص پروژه‌های بهره برداری شده در سال ۹۸ نیز افزود: خیابان شهید برقعی از خیابان‌های مرکزی شهید سجادی در حال آزاد سازی است و ۲۰ میلیارد تومان برای آزادسازی آن هزینه شده است.

    ادامه آزادسازی بلوار جمهوری

    شهردار قم بیان کرد: ادامه آزاد سازی بلوار جمهوری، بازگشایی سطح یک تقاطع ولیعصر که فعلاً بازگشایی شده است و ادامه تقاطع میدان فردوسی به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) که در سال ۹۹ بهره برداری می‌شود از جمله پروژه‌های سال ۹۸ است.

    وی با اشاره به افتتاح ۹ سوله ورزشی در قم افزود: سوله‌های ورزشی در منطقه یک و ۶ بهره برداری شده و در سایر مناطق نیز در نیمه اول سال ۹۹ بهره برداری می‌شود.

    سقائیان نژاد بیان کرد: ادامه تکمیل بوستان‌های هزار هکتاری که شامل زائر، خضر، کوثر و غیره می‌شود از دیگر پروژه‌های عمرانی در قم است.

    وی گفت: ادامه تکمیل تملکات بلوار فردوسی در مناطق ۲ و چهار و پنج که به مدت دو سال است دنبال کرده‌ایم و آن را به مناطق ۲ و ۶ وصل خواهیم کرد که باید چندین تقاطع غیر همسطح در این نقطه زده شود و در صورت وصل شدن سایت مرکزی قم، ۲۵ کیلومتر آزاد و برای ۲۰ سال آینده مشکلات ترافیکی شهر برطرف می‌شود.

    تکمیل رینگ اول و دوم جمکران

    شهردار قم با اشاره به انجام پروژه ادامه تکمیل رینگ اول و دوم جمکران افزود: برای ایجاد فاز پنجم عمار یاسر ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بودیم که به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در شهریور سال ۹۹ احداث آن انجام می‌شود.

    وی بیان کرد: متأسفانه در آزادسازی مشکل داریم زیرا اهالی زمین‌ها و ساختمان‌ها در مذاکره برای فروش به شهرداری ارزش افزوده خیابان را نیز روی ملک خود حساب می‌کنند که برای ما مشکل ایجاد می‌شود، هدف شورای شهر و شهرداری ایجاد توافق است اما اگر نشد به سراغ مراحل قانونی می‌رویم که به طول می‌انجامد.

    سقائیان نژاد در خصوص اقدامات انجام گرفته در سال جاری برای احداث پارکینگ در قم، تصریح کرد: برای سال ۹۸ متأسفانه در بحث پارکینگ سازی ضعف داشته‌ایم و با وجود اینکه حدود ۲۰ هزار متر مربع پارکینگ برای سال ۹۸ هدف گذاری کردیم اما تنها یک چهارم آن انجام گرفت اما برای سال ۹۹ رقم خوبی برای پارکینگ سازی در نظر گرفته شده است.

    احداث پارکینگ شرقی با ظرفیت ۲۵۰۰ واحد پارک خودرو

    وی یکی از اهداف اصلی سال آینده را نهضت پارکینگ سازی عنوان کرد و افزود: پارکینگ شرقی شامل ۲ هزار و ۵۰۰ واحد پارک خودرو می‌باشد که برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

    شهردار قم بیان کرد: زمان بهره برداری از مترو تا پایان سال ۹۹ در نظر گرفته شده است اما مشکل اصلی ما معضل واگن می‌باشد و ساخت آن توسط شرکت چینی است که شرکتی حدود ۳۱۵ واگن برای برخی شهرها مقرر شد که بسازد اما ۸۰ واگن را چون قرارداد برای قبل است می‌خواهیم با قیمت قبلی بسازیم اما چینی‌ها زیر بار قیمت قبلی نمی‌روند اما حفاری مترو کامل است.

    وی گفت: کرونا موجب شد که کارگران در پروژه‌های عمرانی دست از کار بکشند و از کارگران قمی با سه برابر قیمت استفاده می‌کنیم که پروژه‌ها تعطیل نشود.

    سقائیان نژاد ابراز کرد: برای احداث خط B مترو از آنجایی که ۵۰ درصد از هزینه آن متعلق به دولت است به دلیل گرفتاری‌های دولت خط B را آغاز نکرده‌ایم اما مطالعات در حال انجام است.

    لزوم حل مشکلات حقوقی منوریل

    وی گفت: منوریل با مشکلات حقوقی مواجه است زیرا در بخش‌هایی که دستورات آن مشخص نیست مسائل حقوقی آن باید تأمین دلیل و تأیید شود که متأسفانه هنوز انجام نشده است که با نمایندگان مجلس صحبت شده که ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که نامه به ریاست جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور نوشته شد تا در بودجه ۹۹ مبلغ مورد نظر را ببینند اما مورد توجه قرار نگرفته است و اگر مطمئن بودیم که چاره‌ای برای حل مسائل ترافیکی داشت جدی‌تر به منوریل توجه می‌کردیم اما اکنون وضعیت به این صورت نیست.

    شهردار قم گفت: خوشبختانه در قسمت فضای سبز شهرداری بسیار خوب عمل کرده است و در همه مناطق بوستان‌های متعدد داریم اما کار سخت در منطقه هفت است زیرا قیمت زمین در این منطقه بالاست و تملک به سختی انجام می‌شود.

    وی اضافه کرد: زیباسازی شهرداری با توجه به رعایت آب و شرایط اقلیمی قم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

    اختصاص ۱۰ پروژه برای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر

    سقائیان نژاد بیان کرد: نزدیک به هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد که ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی است در حالی که اندازه واقعی آن در این حد نیست بلکه برای در نظر گرفته بافت تاریخی ابتدا باید المان تاریخی در نظر گرفته شود و حریم درجه یک، دو و سه برای آن در نظر گرفته شود که در قم ۳۰۰ هکتار به عنوان پلد فورم در نظر گرفته‌اند در حالی که صحیح نیست و ما شکایت کرده‌ایم.

    وی گفت: ۱۰ پروژه برای بافت‌های فرسوده اطراف حرم در نظر گرفته شده است.

    وی در خصوص اهم پروژه‌های در نظر گرفته شده برای سال آینده افزود: تکمیل و بهره براری از باغ پرندگان، تکمیل تقاطع سه سطحه ولیعصر، تکمیل تونل جمهوری، اجرای تقاطع خیابان‌های کیوانفر و امام خمینی (ره)، اجرای تقاطع ورودی جاده جعفریه، بهره برداری از دو شهربازی غدیر و معارفی، پارکینگ سازی، ارتقای فضای سبز که ۱۷۴ میلیارد برای ارتقای فضای سبز در سال ۹۹ در نظر گرفته شده و هزار و ۲۰۰ هکتار پارک جنگلی در سال ۹۹ و غیره از جمله پروژه‌های در نظر گرفته شده است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.