نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئله مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس گفت: رهبر معظم انقلاب بیانات راهگشایی داشتند، ایشان بار دیگری روایت‌سازی دروغین و موج‌سواری شیطانی امپراطوری رسانه‌ای غرب را رسوا کرده و مانع سو استفاده ورشکسته‌های سیاسی از این حوادث شدند و ابرهای تردید و دودلی را در روایت درست از حوادث از بین بردند و تاثیر زیادی در آرام‌سازی جامعه گذاشتند.

به گزارش شهرکریمه ، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:رهبر معظم انقلاب بیانات راهگشایی داشتند، ایشان بار دیگری روایت‌سازی دروغین و موج‌سواری شیطانی امپراطوری رسانه‌ای غرب را رسوا کرده و مانع سو استفاده ورشکسته‌های سیاسی از این حوادث شدند و ابرهای تردید و دودلی را در روایت درست از حوادث از بین بردند و تاثیر زیادی در آرام‌سازی جامعه گذاشتند.

وی گفت: جدیت در شناسایی منشأ و ریشه‌های مسئله، دستگیری مباشران و مسببان اصلی، محاکمه جنایت‌کاران و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم و همچنین عبرت‌گیری از اینگونه فتنه‌ها و تقویت پدافند غیرعامل با رویکرد افزایش مشارکت‌های مردمی برای مقابله با فتنه‌های آینده باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تقوا مهم ترین عامل بازدارنده نفس اماره است، ابراز کرد: مسئله مهار نفس بوسیله تقوا برای برخی چندان روشن نیست در حالی که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است که با تقوا می توان ریشه گناهان را قطع کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) در خطبه دوم با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل اظهار داشت: خداوند خریدار جان و مال مومنان مجاهد است و آن را به بهاء بهشت خریدار است و بنیاد شهید از برکات امام عظیم الشأن می باشد که تامین نیازهای خانواده شهدا را در حد توان برخود واجب می داند.

آیت الله سعیدی مساجد را خانه خدا در زمین برشمرد و تصریح کرد: دهه آخر ماه شعبان دهه تکریم مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان است، باید از ظرفیت مساجد خصوصاً در ماه ضیافت الهی بهترین بهره را برد.

وی با اشاره به مسمویت برخی از دانش آموزان گفت: جدیت در شناسایی منشا و ریشه های این مسئله و برخورد جدی و جدیت و سرعت در محاکمه بدون اغماض و دستگیری و عبرت گیری، از مطالبات مردمی در این موضوع است.

امام جمعه قم اشاره ای نیز به میلاد منجی عالم بشریت داشت و خاطرنشان کرد: امت اسلامی و منتظران ظهور باید به همه انتظارات حضرت امام زمان (عج) توجه جدی داشته باشند که از آن جمله تقوا پیشگی، زنده نگهداشتن دین و قرآن، توجه به نماز، جلب محبت اهل بیت و دعا برای فرج است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: رعایت حق الناس، رعایت پوشش اسلامی، از دیگر انتظارات منجی عالم بشریت از منتظران است، رئیس جمهور نیز از سایر دستگاه ها خواستند که در مورد تبیین مسئله حجاب همت خود را بکار ببندند.

وی با اشاره به اهمیت ساخت ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی ابراز کرد: این ناو به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که آماده انجام ماموریت های اقیانوسی در حفاظت و صیانت از منافع جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران و امداد به درخواست کنندگان کشورهای همسایه در آب های دور دست را دارد.