معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برای اولین بار امسال «رویداد بزرگ نیمه شعبان» در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) از ظهر روز چهاردهم شعبان تا ساعت ۲۲ شام نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین یاسین حسین آبادی در سی‌‌امین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، در رابطه به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان بیان کرد: برنامه‌های امسال با نگاهی تمدنی و حرکتی از جنس جهاد تبیین در نیمه شعبان طراحی و اجرا می‌شود؛ همچنین امسال جشن‌های نیمه شعبان از ۳روز به پانزده روز توسعه یافته است.

 

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار «رویداد بزرگ نیمه شعبان» در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) از ساعت۱۴ روز چهاردهم شعبان تا ساعت ۲۲ شام نیمه شعبان به مدت ۳۶ ساعت برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: آنچه در ظهور حضرت حجت (عج) مورد نیاز یک جامعه و شهر می‌باشد، ارتباطات مومنین با یکدیگر و امام جامعه است و راهبرد اساسی برای اجتماع قلوب و همدلی برای ظهور، گره‌گشایی از امور مردم است.

 

وی ادامه داد: وقتی گره‌گشایی معنا پیدا می‌کند و خدایی می‌شود که حول محور امام و ولی جامعه شکل بگیرد؛ به همین دلیل پویش «به عشق مهدی هواداریم» صورت گرفت که در بُعد فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی همدلی انجام می‌شود.

 

حسین آبادی با بیان اینکه پویش «به عشق مهدی هواداریم» جهادی‌ست برای تبیین جلوه‌های ایثار، فداکاری و همبستگی اجتماعی مردم، افزود: این پویش در برابر با تلاش دشمن برای برجسته سازی رذائل در جامعه است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و خواستاریم که آزین‌بندی شهر نیز با محوریت این پویش ملی باشد که از مسجد مقدس جمکران رقم خورده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از سالروز ولادت امام حسین (ع) در سه وعده صبح، عصر و شب تا شام نیمه شعبان برنامه‌های متعدد در حال برگزاری است؛ همایش «نرجسانه» با محوریت بانوان، نشست تخصصی «اساتید» با محوریت اساتید دانشگاه‌ها و همایش «جوانه‌های انتظار» با محوریت نوجوانان طراحی شده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه