مراسم افتتاحیه رویداد منطقه‌ای پیشرفت و آبادانی با محوریت شناسایی و ارزیابی برای همکاری گروه‌های مردمی در پیشرفت و آبادانی مناطق محروم در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، اولین رویداد منطقه ای پیشرفت و آبادانی با محوریت شناسایی و ارزیابی برای همکاری گروه‌های مردمی در پیشرفت و آبادانی مناطق محروم، به همت بنیاد علوی در استان قم با حضور مسئولان گروه‌های جهادی از نقاط مختلف کشور، ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم آغاز به کار کرد.

 

مجتبی رحمانی راهبر پهنه مرکزی کشور در مراسم افتتاحیه این رویداد منطقه ای با اشاره به اینکه بنیاد علوی در عرصه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و به عنوان اولین جغرافیا در منطقه قلعه گنج حدود ۱۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: در ۸ پهنه‌ای که از سراسر کشور بنیاد علوی محور فعالیت‌های خود را قرار داده، اولین رویداد با محوریت پهنه مرکزی فراخوان زده شد که امروز در استان قم برگزار می‌شود.

 

وی محدوده پهنه مرکزی بنیاد علوی را شامل استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین و مرکزی دانست و اظهار کرد: هدف برگزاری این رویداد، ارزیابی حضوری و بیان توانمندی‌ها و برنامه‌های گروه‌های مردمی و جهادی فعال در نقاط مختلف این پنج استان در حضور داوران است.

 

رحمانی با بیان اینکه رویداد پیشرفت و آبادانی به مدت دو روز است، افزود: در روز اول استان‌های مرکزی و قزوین و در روز دوم استان‌های تهران، البرز و قم مطالب خود را بیان خواهند کرد و داوران رویداد نیز پسر از بررسی، نکات لازمه را خدمت گروه‌های جهادی ارائه می‌دهند.

 

وی عنوان کرد: حاصل برگزاری رویداد پیشرفت و آبادانی، ایجاد تفاهم‌نامه با گروه‌های توانمند مردمی و آغاز همکاری بنیاد علوی در محورهای مختلف با آن گروه‌ها خواهد بود.

 

رسول محمدقلی معاون پیشرفت و آبادانی مناطق محروم بنیاد علوی در ادامه این مراسم طی سخنانی به بیان اهداف تأسیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پرداخت و مطرح کرد: بنیاد مستضعفان طبق دستور مقام معظم رهبری در عرصه توانمندسازی محرومان و توسعه الگوهای پیشرفت و آبادانی جامع مناطق کشور مشغول به فعالیت است.

 

وی با تاکید بر اینکه مجموعه بنیاد علوی به عنوان بازوی اجتماعی بنیاد مستضعفان عمل می‌کند، تصریح کرد: ماموریت بنیاد علوی این است که در یک جغرافیای مشخص برای توانمندسازی محرومان و آبادانی و پیشرفت آن جغرافیا کمک کند؛ همچنین شناسایی جوانان مستعد، مومن و انقلابی که دارای شبکه اجتماعی و مردمی هستند و جلو بردن ماموریت نخست با این افراد، دومین ماموریت بنیاد علوی است.

 

معاون پیشرفت و آبادانی مناطق محروم بنیاد علوی اضافه کرد: با همین رویکرد، بنیاد علوی در سال‌های گذشته تمام امورات آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای را از طریق گروه‌های مردمی و جهادی که بومی آن منطقه هستند، پیش می‌برد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه، بیشتر با مجموعه‌هایی مرتبط می‌شویم که دغدغه پیشرفت یک جغرافیا از همه ابعاد را دارند و منظور از توانمند شدن مردم محروم این است که شخص بتواند آزادانه با ظرفیت ایجاد شده، استعدادها و توانایی‌های خود را به فعلیت برساند.

 

انتهای پیام/