[ad_1] حجت‌الاسلام احمد پناهیان خطیب مشهور و از بزرگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به قانون زیست شبانه یک کپی برداری از زیست کشورهای غربی است، گفت: تصویب قانون زیست شبانه یک کپی برداری از بعضی کشورهای غربی است. تصویب این قانون مخصوصاً در […]

[ad_1]

حجت‌الاسلام احمد پناهیان خطیب مشهور و از بزرگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به قانون زیست شبانه یک کپی برداری از زیست کشورهای غربی است، گفت: تصویب قانون زیست شبانه یک کپی برداری از بعضی کشورهای غربی است. تصویب این قانون مخصوصاً در این شرایط خاص برای بسیاری تعجب‌آور بود. شورای شهر تهران باید گزارشی درمورد ترافیک پیچیده تهران به مردم بدهد، بحث آلودگی هوا، ناوگان حمل و نقل عمومی و کلی بحث مهم‌تر وجود دارد که باید به آن بپردازد؛ اما می‌بینیم که قانون زیست شبانه را تصویب می‌کنند.

وی با اشاره به اشتباه محاسباتی شورای شهر تهران در اولویت‌بندی رفع مشکلات مردم خاطرنشان کرد: به جای پرداختن به مسائل فرعی و غیر اصلی باید از شورای شهر تهران مطالبه جدی شود که چرا به مسائل اصلی نمی پردازند و دغدغه رفع مشکلات مردم را ندارند؟ این مطالبه را هم مردم، هم نخبگان و هم مسئولان باید از شورای شهر تهران داشته باشند تا به جای پرداختن به مسائل غیر اصلی و غیر اولویت دار تمرکزشان را برای رفع مشکلات مردم که در اولویت است، بگذارند.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه تصریح کرد: با این رفتار دوستان در شورای شهر تهران می‌فهمیم که اساساً دغدغه آن‌ها رفع مشکلات مردم نیست. وقتی رهبر معظم انقلاب برای اصلاح مشکلات مردم به صورت مسأله‌وار دستور بسیج عمومی می‌دهند، بنده نمی دانم دوستان در شورای شهر تهران با چه منطقی مسأله اصلی مردم در تهران را زیست شبانه می‌پندارند که برای تصویب آن تلاش می‌کنند.

وی در اعتراض به توجیه سطحی و ناقص تصویب قانون زیست شبانه، بیان داشت: جالب اینجاست که آقایان درمورد تصویب قانون زیست شبانه توجیه فرهنگی می آورند که برخی از مردم در شب نمی خوابند؛ بنابراین باید محلی برای زیست شبانه، تفریح و امورات فرهنگی آنها تعبیه شود.

این خطیب توانا و مشهور کشور افزود: سوال بنده این است مگر چنددرصد از این تقریبا ۱۰ میلیون جمعیت تهران شب ها نمی خوابند؟ اگر برای افراد شب‌کار این را گذاشته‌اید که این بزرگواران در شب کار می‌کنند و وقت تفریح و سرگرمی ندارند، اگر هم برای کسانی است که صبح‌ها کار می‌کنند که این بزرگواران نیز باید صبح زود به سر کار بروند و اگر شب تا دیر وقت بیدار بمانند، از سر کارشان باز می‌مانند؛ مخصوصا با وضعیت ترافیک صبح که مردم ساعت ۵ راه می‌افتند تا ساعت ۷ یا ۸ به سرکار خود برسند.

وی به مشکلات مردم اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از مردمان تهران درگیر مسائل تردد در شب، درگیر ترافیک های سنگین، آلودگی هوا و… هستند آن وقت شورای شهر تهران با چنین وضعیتی قانون زیست شبانه را تصویب می‌کند، آن‌هم با چنین توجیه سطحی و ناقصی که برای تصویب این قانون اصلا کافی نیست.

[ad_2]