شاهچراغی گفت:ساخت مسکن ویلایی در قطعات ۱۶۰ تا ۲۵۰ متری انجام می‌شود و در این روش بخشی از ساخت و سازها توسط مجموعه دولت و مابقی نیز توسط مالکان ساخته خواهد شد.

به گزارش شهرکریمه سید محمد تقی شاهچراغی ظهر یکشنبه در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:

ساخت مسکن ویلایی در قطعات ۱۶۰ تا ۲۵۰ متری انجام می‌شود و در این روش بخشی از ساخت و سازها توسط مجموعه دولت و مابقی نیز توسط مالکان ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی و یا به صورت ویلایی نوع ساحت و ساز را انتخاب کنند افزود: در سال جاری بیش از ۵۲۰ واحد نهضت ملی مسکن تحویل شده است و در فروردین ماه سال آینده نیز ۲۰۰ واحد در سلفچگان تحویل می‌شود و بعد از آن هر سه ماه یک بار از ۱۵۰ واحد به بالا تحویل می‌شود.

استاندار قم افزود: در ۵۶۰ هکتاری برای کسانی که پول واریز کردند زمین پیش بینی و اسناد زمین نیز صادر شده و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر قرارداد بستند که به ترتیب اولویت به پیمانکاران معرفی شدند و مابقی نیز به مرور زمان به پیمانکاران معرفی می‌شوند.

شاهچراغی ادامه داد: برای همه افراد متقاضی، حتی کسانی که پول واریز نکردند زمین پیش بینی شده است و هم اکنون با احتساب آپارتمانی و ویلایی تا ۷۰ هزار نفر متقاضی زمین در اختیار داریم و در خصوص تأمین زمین مشکلی نداریم.

استاندار قم گفت: شرکت‌های تعاونی نیز در صورتی که واجد شرایط و صلاحیت لازم را داشته باشند می‌توانند در زمینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن ورود کنند.

وی افزود : با توجه به عدم موافقت سازمان ملی مسکن برای الحاق زمین‌های جدید به قم، در نقاط پیرامونی قم زمین‌ها برای ساخت مسکن ویلایی شناسایی و معرفی شده و مقدمات کار در حال انجام است و مشاور هم برای این امر در نظر گرفته شده است.

استاندار قم بیان داشت: سازمان ملی مسکن نیز در دو هفته گذشته بازدیدی از شناسایی زمین برای ساخت مسکن ویلایی قم داشته است و امیدواریم از اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم ساخت مسکن به صورت ویلایی را در قم آغاز کنیم.