جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای به روش جابجایی کارت عابر بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، سرهنگ «جعفر عباسعلی پور» در تشریح کلاهبرداری این سارق ۷۰ ساله در استان قم بیان کرد: با وصول شکایات متعدد شهروندان از فرد ناشناسی که با روش جابجایی کارت عابر بانک از آنها کلاهبرداری کرده موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که زمان مراجعه‌ی مالباختگان به مراکز خرید، هایپر مارکت‌ها، بیمارستان‌ها و بانک‌ها، متهم ناشناس در کنار مالباختگان حاضر شده و خودش را به عنوان فروشنده معرفی و یا به علت عدم آشنایی افراد به نحوه انتقال وجوه در جلوی دستگاه خودپرداز بانک‌ها و یا تسویه حساب در بیمارستان‌ها، پس از گرفتن کارت عابر بانک و کشیدن در دستگاه پوز و تسویه حساب، در یک اقدام ماهرانه با جابه‌جایی کارت بانکی آنها و دریافت رمز، با شگردهای متقلبانه و کاملا حرفه‌ای، حساب قربانیان را خالی کرده است.

 

جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: با تلاش بی‌وقفه فنی و اطلاعاتی کارآگاهان، تصویر متهم استخراج و هویت وی تعیین و مشخص شد؛ وی فردی ۷۰ ساله و اهل و ساکن یکی از شهرهای جنوب غربی کشور و دارای ۱۶ فقره سوابق متعدد کیفری با موضوعات سرقت، کیف زنی، جیب بری، جعل عنوان، خیانت در امانت و کلاهبرداری است.

 

وی تشریح کرد: متهم موصوف توسط پلیس آگاهی کرمانشاه جلب و با اخذ نیابت قضایی به پلیس آگاهی قم دلالت و در تحقیقات تکمیلی صراحتا به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 

سرهنگ عباسعلی پور خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از مالباختگان در استان‌های اصفهان، مرکزی، کرمانشاه، خرم آباد، همدان و خوزستان شناسایی شدند.

 

وی اعلام کرد: کسانی که به این روش و شیوه‌های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، برای اعلام شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی استان قم مراجعه کنند.

 

جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم توصیه کرد: در حین خرید و پرداخت وجه، کارت عابر بانک را خودشان در دستگاه پوز کشیده و رمز را وارد و از دادن کارت بانکی و رمز به فروشنده و افراد دیگر جدا خودداری کنند.

 

انتهای پیام/