رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت شهری قم برای ساماندهی کالبدی و اجتماعی گورستان‌های داخل شهر قم نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری،فرهنگی شهر کریمه، محسن محرری اظهار کرد: شهرداری قم آمادگی خود را برای ساماندهی گورستان‌های داخل شهر اعلام کرده است.

وی افزود: در دوره‌ای مسئله ساماندهی گورستان وادی السلام که از گورستان‌های مهم شهر قم است، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: پس از تغییر مدیریت در استان این طرح نیمه تمام رها شده و اکنون ساکنان اطراف این گورستان نسبت به وضعیت آن معترض هستند.

محرری اضافه کرد: شهرداری اعلام کرده که اگر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، گورستان وادی السلام را تحویل دهد، می‌توانیم وضعیت آن را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت قبرستان نو واقع در خیابان اراک نیز تاکید کرد: این گورستان با توجه به نزدیکی به حرم مطهر نیازمند فضاسازی و ساماندهی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شهرداری قم وارد پروژه ساماندهی قبرستان نو شد و در مدت کوتاه ۱۳۲ واحد تجاری ایجاد شده در این قبرستان را تملک کرد که این کار آرزوی ۵۰ ساله در قم بود.

محرری ادامه داد: هیچکس باور نمی‌کرد این مقدار تملک در شرایط سخت اقتصادی در این مدت کوتاه انجام پذیرد، اما اکنون نیاز به آزادسازی بقاع و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه برای تکمیل پروژه داریم.

وی با درخواست از استاندار و نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این اقدامات گفت: با اجرای این پروژه پنج هکتار فضای باز شهری برای خدمت به زائران و ساماندهی اطراف حرم مطهر آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/